همایش پیاده روی خانوادگی با هدف حمایت از بیماران سرطانی در روستای طالش محله فتوک رامسر برگزار شد

چاپ

به گزارش نیمه پر رامسر، همایش پیاده روی در روستای طالش محله فتوک به همت شورای اسلامی و دهیاری طالش محله فتوک و انجمن حمایت از بیماران سرطانی شهرستان با شعار تحرک، راه مقابله با سرطان برگزار شد، که عواید حاصل از این برنامه برای کمک به انجمن حمایت از بیماران سرطانی شهرستان رامسر در نظر گرفته شد.

فرماندار رامسر در این همایش گفت: همایش های پیاده روی و برنامه های ورزشی شامل مواردی هستند که از سوی نهادها و شوراهای محل در جهت شادی و نشاط مردم باید صورت بگیرد.

حسین شعبان سروری با بیان اینکه رشد نشاط اجتماعی و ارتقا سطح سلامت از طریق برگزاری همایش و برنامه ها در جامعه ما مورد غفلت قرار گرفته، یکی از شاخصه های کشورهای توسعه یافته و جوامع پیشرفته را ایجاد زمینه های نشاط اجتماعی و شادابی عمومی بیان کرد و ادامه داد: هر نهادی که می تواند در جهت افزایش نشاط اجتماعی در جامعه و شهر و روستا بستر را فراهم کند، بزرگترین خدمت را برای مردم جامعه انجام داده است.

وی افزود: امروزه در جامعه شاهد بیماری هایی هستیم که درمان همه آنها جراحی و دارو و درمان نیست بلکه یکی از راه های پیشگیری نشاط و تحرک است و امیدواریم هر روز شاهد برگزاری چنین همایش هایی باشیم که سلامتی در جامعه افزایش یابد.

سروری در پایان از همه برگزار کنندگان برنامه و همایش تشکر و قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که همایش های بیشتری در سطح شهرستان برگزار شود.

photo_2016-07-17_22-52-38

سبحان بهرامی نیز در این همایش ضمن بیان اینکه بیشتر بیماری های سرطانی قابل درمان هستند، بیماری شایع در بانوان ایران و جهان سرطان سینه و بیماری شایع دیگر را سرطان دهانه رحم بیان کرد و افزود: در مردان نیز سرطان پروستات شایع ترین بیماری است.

بهرامی تغذیه نامناسب، عدم تحرک، اشکال در سبک زندگی و مصرف دخانیات از عوامل این بیماری ها دانست و گفت: برای جلوگیری از ابتلا و پیشرفت بیماری آزمایش هایی را می توان انجام داد.

وی گفت: انجمن حمایت از بیماران سرطانی شهرستان رامسر در خرید دارو و درمان و راه اندازی سیستم غربالگری برای افراد به آنها کمک می کند که به جنگ با این بیماری بروند تا شاهد کاهش این بیماری باشیم.

رسول شاهمنصوریان نیز هدف از برگزاری این همایش را ایجاد برنامه مفرح و شاد ورزشی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با برگزاری این برنامه بتوانیم انجمن حمایت از بیماران سرطانی را که هدفش فقط یاری رساندن به بیماران سرطانی شهرستان بوده همراهی کنیم و اهداف و برنامه های پیشگیرانه این انجمن را از طریق این برنامه به مردم بیان کنیم.

photo_2016-07-17_22-52-44

یکی از عضای شورای اسلامی طالش محله فتوک گفت: اعضای انجمن حمایت از بیماران سرطانی بدون هیچ چشم داشتی سنگ صبور بیماران سرطانی می باشند، عنوان کرد: کل مبلغی که از بابت فروش بلیط قرعه کشی این همایش عاید می شود تمام و کمال صرف کمک به بیماران سرطانی شهرستان خواهد شد که درگیر این بیماری خانمان سوز هستند و نیازمند کمک و پشتیبانی مردم می باشند.

شاهمنصوریان در پایان از تمامی کسانی که در برگزاری این همایش کمک و همراهی کردند تشکر و قدردانی کرد.

photo_2016-07-17_22-52-52

photo_2016-07-17_22-52-48