پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 11658
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۳ تیر, ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۳
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده
  •   

    مسئول کتابخانه های رامسر گفت

    نشست های «کتابخوان» در توسعه و ترویج کتابخوانی در جامعه نقش مؤثری دارد

    مسئول کتابخانه های رامسر گفت: نشست «کتابخوان» در توسعه فرهنگ مطالعه و ترویج آن در جامعه نقش بسیار بسزایی دارد و افزایش این شاخص ها را در بر دارد.

    به گزارش نیمه پر رامسر، نشست کتابخانه ای به مناسبت هفته عفاف و حجاب در کتابخانه فرید رامسر برگزار شد.

    زینب سلمان طالشی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: کتاب خوان عنوان نشست های است که به منظور اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده و با هدف ترویج مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می شود.

    مسئول کتابخانه های رامسر ادامه داد: این جلسه در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقه مندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذارد.

    وی افق نشست کتابخوان را توسعه رفتار مدنی رشدیافته و رشد دهنده در سراسر کشور حتی روستاهای دوردست و نیز جمع های کوچکی خانوادگی دانست تا به مرور به درونی شدن عادت مطالعه منجر شود.

    سلمان طالشی سیاست های نشست را آشنایی عموم مردم با نحوه و چرایی مطالعه به عنوان گام مهم در توسعه فرهنگ مطالعه، ایجاد احساس نیاز به مطالعه و فرهنگ سازی این امر، نیازسنجی ذائقه مطالعاتی عموم مردم و بهبود نگرش عموم مردم و کیفیت سبک زندگی ایشان در اثر مطالعات هدفمند و کاربردی بیان کرد.

    وی ادامه داد: هدف برگزاری نشست ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه، اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده، معرفی کتاب های مفید و کاربردی، ارتقا و توانمندسازی کتابداران از طریق مطالعه و آشنایی با شیوه های استاندارد معرفی کتاب است که امیدواریم بتوانیم افراد جامعه را به کتابخوانی تشویق کنیم و فرهنگ کتابخوانی در جامعه ما افزایش یابد.