جلسه هماهنگی یادواره شهدای سرزمین مریوان به میزبانی رامسر برگزار شد

چاپ

به گزارش نیمه پُر رامسر، جلسه هماهنگی یادواره شهدای مریوان به میزبانی شهرستان رامسر با حضور سرهنگ یدالله پور جانشین اداره کل حفظ آثار استان مازندران در اردوگاه هفتم تیر رامسر برگزار شد.

در این جلسه سرهنگ یدالله پور جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندرانطی سخنانی اعلام کرد: یادواره شهدای مریوان در روز ۵ مرداد سال جاری با حضور شهدای مظلوم کردستان و استان های مازندران، گیلان و گلستان که در آن استان به شهادت رسیدند با سخنرانی سردار سرلشکر پاسدار ایزدی معاون اشراف ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می شود.

حجت الاسلام سید جعفر رضایی امام جمعه رامسر نیز  در این جلسه اظهار کرد: امورات فرهنگی و استفاده از ظرفیت شهدا جهت پیشبرد مسائل فرهنگی کمتر از شهادت نیست و یادواره شهیدان یکی از نمونه های بارز این امور است.

وی افزود: دین اسلام تنها دینی است که اعتقاد به زنده بودن شهدا دارد و باید به صورت منظم و هدفمند آن را به مخاطبین خود در سطح جامعه تداعی کنیم.

در ادامه این جلسه شمس الله شریعت نژاد بیان کرد: زحمت هایی که مسئولین ذیربط در جهت حفظ آثار و زنده نگه داشتن یاد شهدا انجام می دهند شایسته تقدیر است.

وی افزود: با توجه به اینکه زمان چندانی از دفاع مقدس می گذرد یاد و خاطره شهدا حتی در نسل های گذشته کمرنگ شده است و باید بسیج عمومی جهت برگزاری بهتر این مراسم ایجاد شود تا هم مظلومیت کردستان و شهدای آن منطقه و هم در کل یاد شهدا به مردم شناسانده شود.‌

در پایان فرماندار و امام جمعه رامسر به عنوان رئیس ستاد همایش، اردوگاه شهدای هفتم تیر بسیج و سپاه رامسر دبیر، شهرداری رامسر به عنوان پشتیبانی و هیأت رزمندگان اسلام شهرستان مسئولیت فرهنگی این یادواره را جهت هرچه بهتر برگزاری این مراسم عهده دار شدند.