پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 11642
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۲ تیر, ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    به مناسبت هفته عفاف و حجاب:

    همایش حریم ریحانه به مناسبت هفته عفاف و حجاب در رامسر برگزار شد+عکس

    همایش حریم ریحانه به مناسبت هفته عفاف و حجاب و همزمان با پنجمین جشنواره ساحل سالم در محل توسکا شهرستان همراه با برنامه های متنوع برگزار شد.

    به گزارش نیمه پر رامسر، مسئول بسیج جامعه زنان ضمن بیان تبریک این روز به بانوان ایرانی گفت: یک روز و یک برنامه کافی نخواهد بود بلکه در طول سال باید فرهنگ عفاف و حجاب را نهادینه کرد.

    مریم بابایی به شعار حیا، عفت، غیرت حافظان خانواده اشاره کرد و گفت: با رعایت حجاب از خانواده و جامعه محافظت خواهد شد و افراد مصون خواهند ماند.

    وی ادامه داد: امیدواریم با رعایت حجاب شاهد قوی شدن بنیان خانه و خانواده باشیمحجت الاسلام والمسلمین غلامحسین تسخیری نیز در این همایش این روز را تداعی بی غیرتی از سوی حکام فاسد پهلوی نسبت به زنان باایمان و با غیرت ایران اسلامی در مسجد گوهرشاد دانست اما مردم نشان دادند که نسبت به شریعت دینی و اعتقادات خود پای بند هستند.

    وی به فرموده قران و پیامبر اشاره کرد و گفت: حجاب به معنای دفع نیست بلکه به معنای منع است و اجازه ورود نمی دهد و این حجاب تنها برای بانوان نیست بلکه برای هرچیزی حجاب و پوششی عنوان شده که همه معنای مشترک مانعیت را دارا هستند.

    نماینده ولی فقیه در سپاه رامسر دلیل عدم حمله به ایران با وجود تهدیدات بسیار را وجود مانعیت دانست که سبب عدم جرأت دشمن برای حمله است.

    وی افزود: حجاب در وجود زن به عنوان سپر بزرگ در مقابل کسانی است که قصد اذیت و آزار دارند می باشد که با وجود آن هیچ کس به خود اجازه تعرض نمی دهد.

    تسخیری تاکید کرد: بنابراین حجاب مصونیت می آورد و حفظ کننده حریم زن است و هر کسی با هر تفکری نمی تواند به آن نزدیک شود.

    نماینده ولی فقیه تاکید کرد: بعضی این تفکر را دارند که حجاب سختگیری است، در صورتی که به خاطر جایگاه بالای زن این ارزش در نظر گرفته شد.

    محمد جعفری نیز در همایش حریم ریحانه با بیان اینکه باید سعی شود حجابی که الگوی حضرت زینب و حضرت زهرا هستند را در سطح جامعه فرهنگ سازی کنیم به طرح ساحل سالم و پارک پاک اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان رامسر پذیرای گردشگران بسیاری است و شرایط سواحل ما به گونه ای بود که همه نمی توانستند از سواحل و جنگل ها و… بهره ببرند در نتیجه تصمیم گرفته شد که در سواحل طرح ساحل سالم و در جنگل ها نیز پارک پاک را با توجه به پتانسیل های موجود در شهرستان با اجرای برنامه های متنوع و متعدد شرایط حضور همگان را در سواحل و جنگل و… فراهم کنیم که بتوانند از نعمت های خدادادی در اماکن مختلف بدون دغدغه بهره ببرند.

    فرمانده ناحیه مقاومت سپاه رامسر یادآور شد: در کنار اجرای برنامه ها نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در جهت تحقق شعار سال برقرار است.

    فرماندار رامسر نیز با بیان اینکه شهرستان رامسر یکی از قطب های گردشگری کشور محسوب می شود و گردشگران زیادی را پذیراست گفت: وظیفه اصلی دستگاه های دولتی غنی سازی اوقات فراغت کلیه اقشار جامعه و به ویژه جوانان می باشد.

    حسین شعبان سروری با اشاره به اینکه در شهرستان رامسر برنامه های متنوع و متعددی در حال برگزاری است افزود: یکی از برنامه ها جشنواره ساحل سالم و پارک پاک همراه با همایش حریم ریحانه است که از سوی فرهنگی اجتماعی سپاه رامسر و با اجرای گروه فرهنگی هنری آرنگ اجرا شد که مورد استقبال بانوان شهرستان و حتی گردشگران بسیاری قرار گرفت.

    وی با بیان اینکه خوشحالیم برنامه های متنوع در شهرستان برگزار می شود تاکید کرد: به بخش ها و مجموعه هایی که برگزاری چنین جشنواره هایی را برنامه ریزی و اجرا می کنند کمک کنیم تا بسترهای لازم برای برگزاری هرچه بهتر برنامه ها صورت گیرد.

    سروری از همه مدیران دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری ها خواست که با موسسات فرهنگی شهرستان همکاری کنند تا مردم رامسر و گردشگران با وجود خلاهایی که در حوزه فرهنگی و امکانات وجود دارد و سالها رنج می بریم، بتوانند با برنامه های شاد روحیه مضاعفی بگیرند که به طبع آن جامعه سالمی داشته باشیم.

    photo_2016-07-12_02-58-48