پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 11633
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۱ تیر, ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    نماینده مردم رامسر و تنکابن و عباس آباد خبر داد

    در سال ۹۵ اقدامات جهت تهیه سیستم زباله سوز در رامسر عملی می شود

    نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس آباد گفت: در سال ۹۵ اقدامات و سرمایه گذاری جهت تهیه سیستم زباله سوز برای امهای زباله در سه شهرستان منطقه غرب مازندران عملی می شود.

    به گزارش نیمه پُر رامسر، شمس الله شریعت نژاد پس از بازدید سایت زباله رامسر در محور اشکته چال جواهرده درگفت گویی با خبرنگار ما اظهار کرد: زباله یکی از عوامل آلاینده منابع طبیعی و محیط زیست در سالهای اخیر بوده و در غرب مازندران که منطقه ویژه گردشگری و طبیعت گردی است شرایط ویژه و با مشکل محدودیت اراضی و شیوه سنتی امهای زباله روبرو هستیم.

    وی افزود: با توجه به رطوبت بالا و نوع خواب شیب و تراکم بالای جمعیت منطقه ناچار باید به سیستمهای مدرن برای مدیریت پسماند مجهز شویم.

    نماینده مردم رامسر، تنکابنو عباس آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در سالهای اخیر اقداماتی انجام شد که موثر واقع نشد و با جلسات متعدد مشخص شد که باید به یکی از دو سیستم دستگاه زباله سوز که برق از آن گرفته شده و یا سیستم هاضم که در آن از تکنولوژی نانو بهره می گیرد، استفاده شود.

    وی در همین زمینه افزود: برای امهای ۳۰۰ تن زباله در روز باید همگرایی ایجاد شده و یک مکان مناسب ایجاد شود و هزینه ترانسفرد و حمل و نقل کاهش پیدا کرده و شرایط زیست محیطی در آن لحاظ شود و باعث متحمل شدن فشار به یک شهر نشود.

    وی اعلام کرد: شرکت مدیریت پسماند برای سه شهرستان غرب مازندران متناسب به تولید این منطقه با سهامداری خود شرکت بدون اینکه شهرداری ها ادعا کنند که همکاری ندارند، با انتخاب سهامدار و هیات مدیره و شرکت طرف قرارداد دستگاه زباله سوز که ۳۰% دستگاه چینی و ۴۰% آلمانی و ۴۰% تولید ایران است با هزینه سرمایه گذار شخصی به مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

    شریعت نژاد اظهار کرد: با سرمایه گذار توافق شده که این هزینه را پرداخت کند و شرط اول این است که برق ۵ مگابایتی که از دستگاه زباله سوز تامین میشود را دولت خریداری کرده و با حمایت استاندار مازندران با سرمایه گذاری و مشارکت در این طرح عملی خواهد شد.

    وی در پایان گفت: تامین ۳۰۰ تن زباله برای رامسر مقدور نبوده و برای مشارکت سرمایه گذار و جانمایی محل آن اقدام می کنیم.