پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 11630
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۱ تیر, ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    صبح امروز:

    چهارمین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران مازندران در رامسر برگزار شد

    چهارمین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران استان مازندران با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندار مازندران، معاون عمرانی استانداری، فرماندار رامسر و دیگر مسئولین در اردوگاه هفتم تیر رامسر برگزار شد.

    به گزارش نیمه پُر رامسر، چهارمین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران استان مازندران با حضور  معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندار مازندران، معاون عمرانی استانداری، فرماندار رامسر و دیگر مسئولین در اردوگاه هفتم تیر رامسر برگزار شد.

    استاندار مازندران در این همایش گفت: استان مازندران میزبان ۶ استان کشور در این کارگاه آموزشی است زیرا این موضوع مقوله جدی در جهان است و امروزه همه دنیا را تهدید می کند.

    وی افزود: با وضعیت اقلیمی، آب و هوایی و از بین رفتن لایه اوزون سهم کشورهای پیشرفته در این زمینه بیش از پیش است و با اینکه مدعی این شعار ها در اجلاسهای بین المللی هستند هیچ اقدام اصولی در این رابطه انجام نمی دهند که باید با گفتگو و راه حلهایی در جهان با این پدیده مقابله کنیم زیرا دامن گیر همه کشورهای پیشرفته است و هر ساله صدها نفر در جهان در موضعات و حوادث بحرانی با مشکلات جدی روبرو هستند.

    ربیع فلاح تصریح کرد: در کشور ما در بحرانهای مترقبه و غیر مترقبه ۴۳ بحران شناخته شده که  ۳۱ بحران آن در استان مازندران مشخص شده و از این تعداد ۱۶ بحران در استان اتفاق افتاده است.

    وی در ادامه بیان کرد: در مدیریت بحران باید در قبل از وقوع بحران اقدامات انجام شود و موضوع بحران مورد مطالعه قرار گیرد و عرصه های آن که در آن بحث بحران اتفاق می افتد مانند سیل، رانش اراضی باید شناسایی شوند.

    وی با اشاره به اینکه در مدیریت بحران باید قبل، حین و بعد از بحران اقدام شود گفت: بحرانهایی که هر ساله با آنها مواجه هستیم سیل، رانش اراضی و استفاده از آبهای زیر زمینی و بیماریهای دام و طیور هستند که باید قبل از بروز حادثه نسبت به مطالعه و شناسایی آنها اقدام شود و عوامل انسانی و غیر انسانی مورد بررسی قرار گیرند.

    وی با بیان اینکه محیط زیست و بحران تخریب زیست بوم ها باید مورد توجه بیشتری باشد تصریح کرد: منابع طبیعی و ملی نود درصد عرصه های کشور را در بر میگیرد و مدیریت در این عرصه باید با مشارکت مردم باشد و احیا و بهره برداری و محفاظت در استان ما در جنگلها باید مورد توجه قرار گیرد.

    فلاح تاکید کرد: همه در ارتباط با این کارگاهها باید حساسیت نشان دهیم و در این کارگاههای آموزشی با تشکیل کمیته های متعدد و تبادل اطلاعات و بینش و آگاهی و مهارت و تصمیم گیری فوری در بحرانها فعال باشند و بتوانیم به موقع از حوادث پیشگیری کنیم .

    وی در پایان گفت: دولت تدبیر و امید مسائل و مشکلات و بحرانهای اقتصادی و اجتماعی را مدیریت کرده و همگام با دولت و منویات رهبری با همگرایی و همدلی همه هماهنگ و همسو و همکاری خوبی دارند.