حقوق بشر آمریکایی، نتیجه سال ها تجاوز و حمایت از تروریست

چاپ

به گزارش نیمه پر رامسر، موضوع “حقوق بشر” فارغ از اصل وجودی آن که اولیه ترین حقوق انکار ناپذیر هر فرد را دربر میگیرد، در دهه های اخیر و خصوصا سال های گذشته به یکی از ابزار های شبکه صهیونیستی استکبار جهانی و به ویژه آمریکا برای بهانه جویی و فشار علیه کشورهای آزادی خواه علی الخصوص جبهه مقاومت مبدل شده است.

آمریکایی که خود جزو بزرگترین ناقض حقوق بشر شناخته میشود.

جنایات بی شماری نظیر حمله ی اتمی به ژاپن، حمله به ویتنام، تجهیز صدام به سلاح های شیمیایی، حمایت از رژیم صهیونیستی علیه کشور های منطقه، لشکر کشی به عراق و افغانستان و حجم انبوه کشتار، نشان دادن چراغ سبز به رژیم سعودی برای حمله به یمن، حمایت از جریانات تروریستی نظیر منافقین و ریگی، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران در آب های خلیج فارس و مثال های فراوان دیگر، این نکته را به اثبات می رساند.

در این بین وجود رابطه ای بین حقوق بشر و تروریسم از طرف کشور هایی نظیر ایالات متحده بیش از هر چیز خود نمایی می کند.

به طور قطع میتوان از مهمترین موانع بر سر راه تحقق اجرای واقعی حقوق بشر را بحران تروریست دانست. بحرانی که ریشه در طراحی پیچیده غرب علیه جبهه جهانی “مقاومت” دارد.

یکی از کشورهایی که مورد بیشترین هجمه تبلیغاتی و رسانه ای در موضوع حقوق بشر قرار داشته و دارد، جمهوری اسلامی ایران است.
کشوری که در واقع جزو بزرگترین قربانیان تروریست در طول سال های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و انواع و اقسام جنایات علیه آن اعمال شده است.

به شهادت رساندن رییس جمهور، نخست وزیر ،نمایندگان مجلس،فرماندهان ارشد نظامی،رییس دیوان عالی کشور و مردم کوچه و بازار، این نشانه را آشکار می سازد که جمهوری اسلامی ایران، خود جزو بزرگترین قربانیان تروریست بوده است.

با این توصیف صدور بیانیه های یک سویه از طرف امریکا و از سوی دیگر ایجاد فشار از طریق شورای امنیت سازمان ملل در قالب تصویب قطعنامه های حقوق بشری علیه کشورمان از نشانه های خصومت و توطئه ی آشکار علیه انقلاب اسلامی در سال های اخیر بوده است.

رفتار دوگانه غرب در موضوع تروریسم در منطقه بخش دیگری از این نوشتار است.

موضوعی که از طرف غرب و به ویژه آمریکا به صورت آشکارا به دو بخش “تروریست بد” و “تروریست خوب” بدل شده است.

روزی آمریکا به طور تمام قد از رژیم بعث عراق و صدام علیه جمهوری اسلامی دفاع میکند و در دوره ای به بهانه ی مبارزه با اشاعه تروریسم به این کشور لشکر کشی انجام میدهد.

روزگاری در کشور همسایه یعنی افغانستان برای مقابله با شوروی سابق، جریانات تروریسی نظیر طالبان را بوجود می آورد و از آن حمایت میکند و روزی به بهانه ی مقابله با آن، به این کشور هجوم نظامی ترتیب میدهد.

مثال دیگر رفتار تبعیض آمیز آمریکا، در مسئله فلسطین است. آمریکا در جریان جنگ های ۸ و ۲۲ و ۵۵ روزه، نه اینکه هیچ عکس العملی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی از خود نشان نمیدهد بلکه حمایت های بی چون و چرایی را هم از این اقدامات ضد بشری صورت میدهد.

با تمام این موارد، از نگاه غرب، دفاع مردم مظلوم فلسطین از خود، حضور نیروهای حزب الله لبنان برای دفاع از تمامیت ارضی لبنان، اعظام نیروهای مستشاری جمهوری اسلامی برای کمک به کشورهایی نظیر عراق و سوریه که به درخواست مسئولان آن کشور ها صورت میگیرد و دفاع انصار الله در یمن در مقابل حملات وحشیانه آل سعود، رفتار تروریستی خوانده میشود و حتی علیه آن تحریم های مالی و بانکی صورت می پذرد در حالی که جریان تکفیری داعش که بزرگترین جنایات را مرتکب شده است، آزادانه در حال فروش نفت و تبادلات بانکی در جهان است.

در تمامی این موارد مورد اشاره، رفتار ریاکارانه و مزورانه امریکا ملموس و قابل مشاهده است که هیچ گاه محلی از تردید را پیرامون اهداف شوم شیطان بزرگ باقی نمی گذارد.