ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود شهرستانی در جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان

چاپ

به گزارش نیمه پر رامسر، حسین شعبان سروری در جلسه ستاد غنی سازی اوقات فراغت با بیان اینکه ماه رمضان فرصت خوبی برای درک و جذب آموزه های دینی و فرهنگی و اجتماعی است، گفت: در این ماه شاهد کاهش جرایم هستیم و فرصت خوبی است تا خلاءهای موجود را حل کنیم.

وی افزود: از مهمترین عواملی که جوان و نوجوان به سمت اعتیاد و آسیب های اجتماعی کشیده می شوند خلاهای معنوی و مذهبی است که باید از فرصت ها استفاده کرد و با زبان روز و بهره گیری از افراد باصلاحیت آموزش دیده که درک متقابلی از وضعیت جوانان دارند اثرگذاری بیشتری داشته باشیم.

فرماندار رامسر کارکردهای اوقات فراغت را به دو حوزه مستقیم و غیر مستقیم تقسیم کرد و گفت: تفریح، خلاقیت، تعلق و همبستگی از کارکردهای مستقیم و سرمایه های اجتماعی، تقویت هویت دینی و ملی و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی و کمک به توسعه فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی از عوامل غیرمستقیم آن است.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت ها و امکانات در اختیار، کمال استفاده را کرد و با برنامه ریزی منظم در جهت جذب هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان که با توجه به گسترش شبکه های ماهواره ای و مجازی و تاثیر پذیری از این فضاها در معرض انواع خطرات و آسیب های اجتماعی هستند گام برداریم.

وی افزود: در این راه آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کنار فعالیت های کاربردی که دارند با ورود به این بخش و ارتباط با جوانان و خانواده ها دیدگاه های ناب و صحیح اسلامی را می توانند ترویج دهند.

سروری یادآور شد: در ایام تابستان که دانش آموزان از درس و مدرسه فارغ می شوند باید با برگزاری برنامه های مذهبی، فرهنگی، هنری جذاب و متناسب با شرایط جوانان زمینه های غنی سازی اوقات فراغت را فراهم کنیم که در این جهت بهره گیری از امکانات و مشارکت و هم فکری جوانان می تواند بسیار موثر باشد.