مختومه شدن بیش از ۱۲ هزار پرونده قضائی در رامسر

چاپ

به گزارش نیمه پر رامسر، احمد جعفری سعیدی تعداد پرونده های ورودی به دادسرای رامسر را ۶ هزار و ۱۹۴ پرونده عنوان کرد که تعداد ۵ هزار و ۸۰۷ پرونده مختومه شدند.

وی افزود: در دادگاه حقوقی و کیفری تعداد پرونده های ورودی را ۵ هزار و ۷۳۷ پرونده بوده است که از این تعداد ۵ هزار و ۲۹۰ پرونده مختومه شدند.

دادستان رامسر در ادامه بیان کرد: در حوزه قضایی شهرستان رامسر بدون احتساب پرونده های شورای حل اختلاف ۱۲ هزار و ۹۹۱ پرونده ورودی بوده که ۱۲ هزار و ۵۷ پرونده مختومه شد.

وی با بیان اینکه هر کجروی و انحرافی معلول عاملی است گفت: این عوامل شامل عوامل زیستی، محیطی و اجتماعی و عوامل روانی هستند که در حوزه عوامل اجتماعی فضای مجازی مهمترین عاملی است که خانواده ها باید به آن توجه داشته باشند.

وی عواملی که در فضای مجازی باعث ایجاد انگیزه برای ارتکاب جرم می شوند را ناشناختگی، شرم و حیای کمتر، عدم کارایی پیشگیری وضعی و سرعت و نبود نظارت عنوان کرد.

سعیدی عوامل روانی را نیز مهم دانست و افزود: با همکاری خانواده ها، مدارس و همه عوامل باید روح و روان افراد ساخته و پرداخته شود و موارد بسیاری وجود دارد که افراد به خاطر عدم کنترل خشم و تحمل کم دست به اقدامات غیر قابل جبرانی می زند که پشیمانی بسیاری به همراه دارد.