شیوه های تبلیغ تغییر کرده است و برای ترویج دین باید از تکنولوژی روز نیز استفاده کنیم

چاپ

به گزارش نیمه پر رامسر، حجت الاسلام عبدالوهاب فرید در گفت گو با خبرنگار ما گفت: تبلیغات امر مهمی است و از برتری بسیاری در انقلاب اسلامی ما برخوردار است.

وی افزود: دشمن به قدرت تبلیغات برای رسیدن به اهداف مدنظر پی برده و  نیرو و توان خود را به  جنگ نرم اختصاص داده و با تبلیغات در تلاش برای منحرف کردن جوامع اسلامی و حتی غیر اسلامی است.

رئیس اداره تبلیغات رامسر با بیان اینکه بودجه فرهنگی استکبار از دیگر بخش ها بیشتر است، عنوان کرد: ما نیز برای ایستادن در مقابل دشمن باید از همان ابزار استفاده کنیم و عقاید خود را با تبلیغ ترویج دهیم  و کارهای فرهنگی منسجم انجام دهیم، اما به دلیل موازی کاری ها انسجام وجود ندارد و این نشأت گرفته از کل کشور می باشد.

وی دلیل وجود مشکلات در جامعه را نحوه عملکرد مسئولین دانست و گفت: دشمن امروزه با کار و هجوم فرهنگی سعی در تغییر ضائقه و سبک جامعه ایرانی دارد و ما نباید در مقابل اعمال این سیاست ها سکوت کنیم بلکه باید سبک زندگی و فرهنگ اسلامی را با برداشتن گام های جدی و بلند و همکاری همه نهادها و سازمان ها ترویج دهیم.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد هنوز باور ندارند که در جنگ نرم هستیم گفت: اگر داشته هایمان را به صورت درست به جوامع عرضه کنیم خواهیم توانست به موفقیت هایی دست یابیم.

حجت الاسلام فرید با اشاره به اینکه ایام ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای ترویج و تبلیغ است، بیان کرد: مبلغین باید از منبرها استفاده کرده و تبلیغات و اهداف آن را به مردم بشناسانند و این روش به این دلیل که مردم هنوز سبک زندگی واعظ الخطابه را قبول دارند می تواند تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه برای داشتن جامعه پاک مردم باید مشکلات و عوامل نابودی و همچنین عوامل رشد و ترقی را بدانند، تاکید کرد: روحانیون از طریق شناساندن این عوامل و ارائه راهکارها بسیاری از معضلات را حل خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه دنیای امروزی اینترنتی و مجازی شده گفت: شیوه های تبلیغ متفاوت است که یکی از آنها منبر است اما نباید به آن محدود شد بلکه با پیشرفت های روز دنیا باید حرکت کرد و بر این اساس ما نیز برای ترویج دین از این تکنولوژی استفاده می کنیم و برای گروه های مختلف وبلاگ ایجاد کردیم و در کنار وبلاگ ها و سایت ها در شبکه های مجازی نیز وارد شدیم.

رئیس اداره تبلیغات رامسر همچنین از اعزام ۳۴ روحانی به مناطق مختلف رامسر خبر داد و گفت: تعدادی از این روحانیون بومی و تعدادی هم از قم هستند و روحانیونی به کمپ ها نیز اعزام کردیم.

وی دو معضل اجتماعی بزرگ طلاق و اعتیاد که ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند را از عوامل مهم و ضروری دانست که از اولویت های کشور باید باشند و گفت: ما نیز در جهت پیشگیری و مقابله با آن کارشناسان اعتیاد را به مساجد اعزام می کنیم.

فرید در پایان افزود: علاوه بر موارد قابل بحث از سوی روحانیون موضوعاتی پیرامون معضلات اجتماعی طلاق و اعتیاد، حج و حجاب، اقتصاد مقاومتی و موارد دیگر نیز توصیه شد که در دستور کار خود قرار دهند و امیدواریم بتوانیم در ترویج دین موفق باشیم.