کم رغبتی نمایندگان مجلس برای عضویت در کمیسیون فرهنگی جای تاسف دارد

چاپ

به گزارش  نیمه پر رامسر، حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر رضایی در خطبه های نماز جمعه در جمع نمازگزاران با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی استثنایی برای ارتباط با خدا، اصلاح ارتباط و تقویت ارتباط با خداست گفت: از فرصت ماه رمضان به نحو شایسته استفاده کنیم زیرا ماه رمضان سفره رحمت خدا است که برای بندگانش پهن شده است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی روزهای اخیر کارش را شروع کرده است که امیدواریم در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل این دوره دوره متفاوتی باشد و منشا خدمات بیشتری برای مردم شود.

امام جمعه رامسر با بیان اینکه در بعضی مسائل مجلس ضعف وجود دارد ادامه داد: در بعضی مسائل ضعف قانون، در بعضی ضعف اجرای قانون و گاهی نیز ضعف ضمانت قانون وجود دارد.

وی تاکید کرد: در استان مازندران با تلاش سربازان گمنام امام زمان امنیت خوبی حاکم است اما در مسائلی چون معیشت مردم، طلاق، اعتیاد، کشاورزی، صنایع و چالش های اجتماعی دیگر مشکلات فراوانی وجود دارد و مجمع نمایندگان مازندران با این ظرفیت باید مجمع همدل باشند و مشکلات را استانی ببینند.

وی تصریح کرد:نمایندگان مازندران نباید در مجمع نمایندگان مازندران منطقه ای عمل کنند تا با همراهی مردم همیشه در صحنه که به گروه های چپ و راست کاری ندارند مشکلات حل شود.

حجت الاسلام با اشاره به اینکه بعد از تصویب اعتبارنامه ها در مجلس، کمیسیون ها شکل می گیرد اظهار کرد: در همه دوره ها شاهد مظلوم واقع شدن کمیسیون  فرهنگی هستیم  که تعداد اندکی از نمایندگان راغب بودند در کمیسیون فرهنگی عضو شوند که جای تاسف دارد.

وبی با اشاره بر اینکه ماهیت انقلاب ما فرهنگی بود گفت: چرا نمایندگان مجلس همیشه به سمت کمیسیون برنامه و بودجه و یا صنایع می روند در صورتی که مسائل فرهنگی اولویت اول کشور است.

وی افزود: اگر در حوزه اقتصاد و صنعت مشکل داریم به این دلیل است که در فرهنگ اقتصاد و یا فرهنگ صنعت مشکل وجود دارد و همچنین اگر در بحث آموزش و پرورش مشکلی است به دلیل وجود مشکل در فرهنگ آموزش و پرورش است.

امام جمعه رامیر تاکید کرد: تا زمانی که فرهنگ از سوی نمایندگان مجلس مظلوم و بی اعتنا واقع شود چطور انتظار حل شدن مشکلات فرهنگی را داریم و مردم باید هشیار باشید که چه کسی را در راس امور قرار می دهید.

وی با بیان اینکه از دوازده نماینده مازندران فقط یک نفر عضو کمیسیون کشاورزی شد گفت: چطور انتظار داریم مشکلات مازندران که قطب کشاورزی است برطرف شود.

حجت الاسلام رضایی در پایان گفت: ضعف های کشور باید ریشه یابی شوند و تدابیری برای مسائل مهم اندیشیده شود تا مشکلات حل شود.