اردوهای جهادی روحیه خودباوری را در جوانان تقویت می کند

چاپ

به گزارش نیمه پر رامسر، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه رامسر در جلسه ستاد پشتیبانی از اردوهای جهادی و هجرت ضمن بیان تبریک اعیاد شعبانیه و تسلیت رحلت امام خمینی (ره) به بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در این زمینه با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، دولت و نهادها باید با جدیت لازم حرکت عملی و اقدام کنند تا اقتصاد مقاومتی به باور تبدیل شود.

محمد جعفری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راه نجات اقتصاد کشور است بیان کرد: قرارگاه معمولا در جنگ و جبهه عنوان می شود که ما نیز در جنگ اقتصادی هستیم و باید فرماندهی درست و پیگیری جدی داشته باشیم تا اقتصاد مقاومتی را که به گفتمان در جامعه تبدیل شده عملی سازیم.

وی  ادامه داد: به فرموده رهبر انقلاب که اقتصاد قوی، پیشرفت علمی و روحیه انقلاب گری سه راه پیشرفت و قوی شدن نظام و انقلاب است باید تلاش ها را مضاعف کنیم.

سرهنگ جعفری محرومیت زدایی از مناطق محروم، ترویج فرهنگ معنویت و معنویت افزایی، افزایش سطح مشارکت و همکاری روستاییان در ساخت و رفع محرومیت های روستای خود را از اهداف دانست و ادامه داد: طبیعتا یکی از نکاتی که هزینه ها را افزایش می دهد نیروی کار است که سعی شده با اجرای اردوها این نیروی کار تامین شود البته نیروی کاری که داوطلبانه و با افتخار و میل باطنی خود اقدام به مشارکت می کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه رامسر با اشاره به اینکه هدف دشمن تزریق حس خودکم بینی به جوانان است گفت: اردوهای جهادی روحیه خودباوری را در جوانان تقویت می کند که می توانند با همت خود کارهای بزرگی انجام دهند و آینده نظام و آبادانی کشور را رقم بزنند.

وی دیگر هدف اردوهای جهادی را دلگرم نمودن مردم نسبت به نظام دانست و بیان کرد: مردم که جوانان و مسئولین را در جهت آبادانی مناطق محروم می بینند به نظام و دولت دلگرم خواهند شد.

وی از شرکت ۷۲۷ نفر در اردوهای جهادی هفت روزه مساجد و محلات سال ۹۴ خبر داد و ادامه داد: در اردوهای بسیج دانش آموزی و محلات طرح سازندگی نیز نود نفر شرکت کرده بودند که کارهای مرمت مسجد، امامزادگان و مدارس و… را انجام دادند.

جعفری اقدامات سال گذشته را در عرصه منابع طبیعی و کشاورزی تولید و کاشت نهال، آبخیزداری و تولید و حفظ صیانت جنگل، لایروبی قنات، ارائه مشاوره کشاورزی با اعزام ۱۰ نفر عنوان کرد.

وی افزود: در بحث بهسازی مدارس هم ۹۰ نفر شرکت داشتند که به هفت مدرسه اعزام شده بودند و همچنین در عرصه خدمات رسانی بحث سلامت با همکاری بسیج جامعه پزشکی و سازمان بسیج سازندگی و بهداری سپاه تعداد ۴۷ پزشک و ۴۴ پرستار به روستاها اعزام شد که تعداد ۳ هزار نفر را از خدمات رایگان خود بهره مند کردند.

جعفری اقدامات سال گذشته را بسیار مفید و پرشور خواند و از همه مسئولین و سازمان ها برای مشارکت در این راستا تشکر کرد و افزود: امیدواریم در سال جاری نیز شاهد اقدامات و همکاری های گسترده تر و جدی تر باشیم.