تجاوز به حریم رودخانه ها، علت عمده آبگرفتگی واحدهای مسکونی رامسر

چاپ

به گزارش نیمه پر به نقل از ایرنا، حسین سروری روز چهارشنبه درجلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مازندران درعباس آباد ، افزود : رودخانه ها بستری مناسب برای هدایت روان آب ها ناشی از بارندگی شدید هستند ، اما در زمان حاضر به علت تجاوزهای صورت گرفته به حریم آنها هنگام بارندگی طغیانی می شوند که نتیجه آن وقوع سیل و سیلاب در شهرستان است.

وی با بیان این که برای شناسایی تعداد سازه های ایجاد شده در حریم و بستر رودخانه های شهرستان گروهی متشکل از کارشناسان نهادهای ذیربط اقدام کرده اند ، ادامه داد : آزاد سازی حریم رودخانه ها با اعتبارات شهرستانی ممکن نیست ، بلکه باید با همکاری و تخصیص اعتبارات استانی انجام گیرد.

فرماندار رامسر رانشی بودن راه ها و روستاهای کوهپایه ای را از دیگر دغدغه های مسوولان نهادها و دستگاه های اجرایی ین شهرستان معرفی و برای برون رفت از این مشکلات ،تهیه طرح جامع مدیریت بحران درمنطقه را پیشنهاد کرد.

وی به بارش یکهزار و ۵۲۵ میلی متری سال جاری در رامسر اشاره کرد و گفت : هرچند با لایروبی بموقع برخی از رودخانه ها و آبراه ها درماه های گذشته کمترین خسارت به هنگام بارندگی شدید را در شهرستان شاهد بودیم ، اما برای پاکسازی و لایروبی انهار کوچک با کمبود اعتبارمواجهیم.

سروری همچنین از رعایت نکردن مسائل فنی در ساخت معابر اصلی و فرعی در روستاهای مناطق کوهپایه ای ازسوی مسوولان نهادهای ذیربط انتقاد کرد و افزود : به علت در نظر نگرفتن شبکه برای انتقال آب های سطحی در حاشیه این معابر با شیب تند بیشترین حجم آبگرفتگی در مناطق پایین دست و شهرها را شاهد هستیم که باید این مشکل برطرف شود.