دولت برای مشکلات معیشتی مردم چاره‌ای بیاندیشد/ معضل رباخواری در بانک‌ها باید برطرف شود

چاپ

به گزارش نیمه پر رامسر، حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی در خطبه‌های نمازجمعه امروز ضمن اشاره به شهادت تعدادی از رزمندگان مدافع‌حرم مازندرانی در منطقه خان‌طومان اظهار کرد: دشمن با تمام قوا و تجهیزات که از سوی نظام سلطه برایشان ارسال می‌شود با رزمندگان ما مقابله می‌کند و امیدواریم که در آینده نزدیک مدافعان‌حرم در این پیکار پیروز شوند.

وی افزود: مدیران جهاد سازندگی در بسیج فعالیت‌های ماندگار و خداپسندانه‌ای را انجام می‌دهند که خدمات‌رسانی به روستاهای محروم و برگزاری حلقه‌های صالحین از جمله این کارهای نیک و تاثیرگذار است.

امام‌جمعه رامسر با بیان اینکه سپاه و بسیج در فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها و ادارات دیگر نیز در رامسر باید نگاه بسیج و سپاه که همان نگاه جهادی است، داشته باشند تا شاهد موفقیت‌های خوبی در عرصه‌های اقتصادی و تولیدی در این شهرستان باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه دولت‌مردان در زمینه‌های دیپلماسی و سیاست خارجی خوب عمل کردند و پشتکار خوبی داشتند، خاطرنشان کرد: اما در مقابل دولت‌مردان در وضعیت معیشتی مردم ضعیف عمل می‌کنند که این رویه قابل‌قبول نیست.

وی اضافه کرد: رباخواری و نزول‌خواری بانکی امروزه در بانک‌های ما مشاهده می‌شود که این سیاست غلط باعث ایجاد شرایط زندگی سخت و طاقت‌فرسایی برای مردم شده است.

حجت‌الاسلام مرتضوی تصریح کرد: ما مشکلات بزرگی همچون اسرائیل و ۵+۱ را پشت سر گذاشتیم، اما امروزه بانک‌ها معضل جامعه ما شدند و باید با یک نگاه درست و دینی این معضل نیز برطرف شود.

وی در زمینه سپرده‌گذاری‌ها در بانک‌های دولتی و خصوصی تاکید کرد: این سپرده‌ها باید به کسب‌وکار اختصاص داده شود تا شاهد ایجاد اشتغال برای جوانان باشیم.

امام جمعه رامسر بیان کرد: اگر بانک‌ها به جوانان و طرح‌های کار‌آفرینی تسهیلات بپردازند، امید به زندگی و آینده در جوانان شکل می‌گیرد و یکی از دلایل کاهش جمعیت و عدم ازدواج جوانان نیز با وجود چنین تسهیلات حمایتی و ایجاد کسب‌وکار و وضعیت اشتغال برطرف می‌شود.

این مسئول فقر را دلیل برخی ناهنجاری‌ها در جامعه دانست و یادآور شد: دولت تدبیر‌وامید باید برای مشکلات داخلی و معیشتی مردم چاره‌ای بیاندیشد و سخنان رهبر انقلاب را سرلوحه کارهای خود قرار دهد تا به موفقیت دست یابد.

وی با بیان اینکه نباید مشکلات به‌وجود آمده را فقط به‌خاطر شرایط سیاست خارجی کشور بدانیم، افزود: باید بدانیم که با برنامه درست می‌توانیم با ضعف‌های موجود در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی مقابله کنیم.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به ۲۷ اردیبهشت و روز ارتباطات و روابط عمومی افزود: روابط عمومی‌ها موتور محرک ادارات هستند و مشکلات مردم و ارباب‌رجوع را باید به مدیران خود منتقل کنند تا به کار مردم رسیدگی سریع‌تر و بهتری شود.

وی در پایان با اشاره به ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان گفت: جوانان باید از علی اکبر(ع) درس بگیرند که در روز عاشورا حقیقت قرآن و دین، احترام به والدین را با عمل خود به نمایش گذاشت و در صورت روزگار، ثبت و درج کرد.

بلاغ/