سپاه، باطل‌السحر همه توطئه‌های شیطان بزرگ/ پاسداران پیروان سید‌وسالار شهیدان، ممکن‌سازان ناممکن‌ها

چاپ

به گزارش نیمه پر رامسر، از ابتدای شکل‌گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، که همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی بود، این نهاد انقلابی تاکنون همواره به‌واسطه کارکرد فداکارانه و جان‌نثارانه در کانون توجهات بوده است و این نشانگر اهمیت این نهاد در رسیدن به اهداف انقلاب و حفظ دستاوردهای آن است و همین امر باعث هجمه‌های فراوان از سوی بدخواهان و دشمنان انقلاب به این نهاد شد.

حضور در عرصه‌های مختلف و موفقیت در سخت‌ترین چالش‌های پیش‌روی نظام جمهوری اسلامی، سبب شده تا ایمان و اعتماد مردم به سپاه به بالاترین میزان خود برسد و آن‌گونه شود که سپاه را به‌عنوان شاقول ارزش‌ها و انقلاب به‌شمار آورند.

اقتدار ایران اسلامی را مدیون این مسأله هستیم که جنگ سخت علیه ایران به کیلومترها دورتر از مرزهای کشور کشانده شده و سپاه افتخارآفرین بهترین امنیت برای کشورمان است.
مردم در ارزیابی‌های سه‌ونیم دهه‌ی خود به این نتیجه رسیده‌اند که هر جا سایر ارگان‌ها در انجام مأموریت‌های خود با چالش روبرو می‌شوند، این نهاد به یاری نظام شتافته و بسیاری از گره‌های کور نظام را با روحیه جهادی خود گشوده است.
اما روز پاسدار فرا رسیده است؛ روزی که میلاد امام حسین(ع) اسطوره ایثار و آزادگی است و نام‌گذاری این روز به‌نام روز پاسدار نیز ریشه در همین صفات دارد و اینکه پاسداران همواره در تمام گردنه‌های تاریخی با روحیه ایثاگری حاضر شده‌اند.

سپاه، بزرگ‌ترین پشتوانه انقلاب اسلامی در جهان

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پشتوانه‌ای عظیم برای حفظ نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن است و همانطور که امام راحل فرمودند، اگر سپاه نبود، کشور نبود.

وی به نقش سپاه در برقراری امنیت در کشور اشاره کرد و افزود: بخش بزرگی از اقتدار ایران اسلامی را مدیون این مسأله هستیم که جنگ سخت علیه ایران به کیلومترها دورتر از مرزهای کشور کشانده شده است.

قاسم احمدی لاشکی با تأکید بر رشادت‌های پاسداران در هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: امروز نیز همانند آن دوران در جبهه‌های مقاومت پاسداران و سردارانی چون حاج‌قاسم سلیمانی تأمین کننده امنیت جان و مال همه ایرانیان و حتی امت اسلامی هستند.

امروز نیز همانند آن دوران در جبهه‌های مقاومت پاسداران و سردارانی چون حاج قاسم سلیمانی تأمین کننده امنیت جان و مال همه ایرانیان و حتی امت اسلامی هستند.

وی به حضور سپاه پاسداران در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: در عرصه‌های اقتصادی، مهندسی، پزشکی، هوافضا و هر جا که انقلاب نیازمند باشد، سپاه حضور داشته و خدمت‌رسانی می‌کند.

سپاه، یعنی عاشق و جان‌فدای انقلاب

علیرضا طاولی، فرمانده سابق ناحیه مقاومت بسیج چالوس نیز با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارگانی انقلابی و مردمی است، اظهار کرد: هدف از تأسیس، صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و عمل به دستورهای حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری به‌عنوان نائبان امام زمان(عج) است.

وی با تأکید بر اینکه هر کجا نیاز به حضور سپاه باشد، این نهاد جان‌نثار این کار را انجام می‌دهد، افزود: در زمان هشت سال دفاع مقدس، سپاه در عرصه نظامی فعالیت داشت و امروز نیز در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و غیره انجام وظیفه می‌کند.

طاولی ادامه داد: با توجه به اعلام سال اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، جبهه امروز سپاه سنگر جهاد اقتصادی است.

وی عرصه انقلاب اسلامی را فراتر از مرزهای ایران دانست و یادآور شد: در هر جای دنیا هر جریانی تهدیدی علیه اهداف انقلاب اسلامی به‌شمار آید، سپاه وظیفه خود می‌داند با آن به مقابله بپردازد و امروز این اتفاق در جبهه سوریه و عراق رخ داده است.

در زمان هشت سال دفاع مقدس، سپاه در عرصه نظامی فعالیت داشت و امروز نیز در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و غیره انجام وظیفه می‌کند.

محمد رمضان‌توبی، کارشناس مسائل سیاسی، فرهنگی نیز در این رابطه اظهار کرد: سپاه همواره پاسدار انقلاب اسلامی بوده و هست و در هر زمینه‌ای که دستاوردهای انقلاب نیاز به حراست داشته باشد، وارد عمل می‌شود.

وی افزود: این نهاد انقلابی از ابتدای انقلاب تاکنون در بخش‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، سازندگی و مانند آن به ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور کمک شایانی کرده و همواره برای اعتلای نظام اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نبوده است.

این کارشناس مسائل فرهنگی، سپاه را سالم‌ترین، مطمئن‌ترین و یک‌دست‌ترین نهاد موجود در کشور دانست و تصریح کرد: همانطور که در روزهای سخت دفاع‌مقدس و پس از آن در دوران سازندگی، این نهاد رشادت‌ها و تلاش‌های زیادی را از خود نشان داد، بسیاری از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در صورت نبود سپاه پاسداران حاصل ‌نمی‌شد.

سپاه، مشکل‌گشای انقلاب

رمضان‌توبی ادامه داد: از ابتدای تأسیس سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی، در هر زمینه‌ای این نهاد وارد شد، موجب خیر و برکت و پیشرفت برای انقلاب اسلامی و سرافرازی ایران بوده است و اینها همه نشانگر لطف خدا و نیز اخلاص بسیجیان و پاسداران است.

سپاه همواره پاسدار انقلاب اسلامی بوده و هست و در هر زمینه‌ای که دستاوردهای انقلاب نیاز به حراست داشته باشد، وارد عمل می‌شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در مرزهای جغرافیایی محدود نمی‌شود، گفت: به همین دلیل است که سپاه پاسداران در تمام دنیا به یاری آزادی‌خواهان می‌شتابد و حضور در محور مقاومت نیز در راستای همین هدف است.

این کارشناس سیاسی به حماسه شهدای مدافع حرم اشاره کرد و یادآور شد: روحیه انقلابی و شهادت‌طلبی پاسداران همان چیزی است که از ابتدای انقلاب سپاه را به تأثیرگذارترین نهاد کشور، منطقه و حتی دنیا تبدیل کرده است.

رمضان‌توبی با تأکید بر لزوم پرداختن سپاه به عرصه جنگ نرم تصریح کرد: مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن امروز باید یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سپاه باشد، البته با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مقوله اقتصاد مقاومتی را نیز نباید از یاد برد.

وی در پایان گفت: بخش بزرگی از سرمایه‌های انسانی سپاه پاسداران در بخش‌های علمی و مهندسی فعالیت دارند و نتیجه آن نیز از مدت‌ها قبل در عرصه سازندگی کشور مشاهده شد، امروز نیز همین سرمایه انسانی می‎تواند در توانمندسازی و ترویج فرهنگ تولید ملی بسیار مؤثر باشد.

وظیفه امروز سپاه، مقابله با جنگ نرم و تحقق اقتصاد مقاومتی

فرمانده سپاه چالوس نیز با بیان اینکه سپاه پاسداران آماده هرگونه خدمتگذاری به نظام مقدس اسلامی است، تأکید کرد: از روزهای آغاز تأسیس، این نهاد بدون توجه به محدودیت‌ها همواره در تمام عرصه‌های لازم حضور داشته و فعالیت کرده است.

حمایت مادی و معنوی از طرح‌های اشتغالزایی و تلاش برای خودکفایی کشور با سرمایه‌گذاری بر تولیدات داخلی در دستور کار سپاه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سپاه بارها از امتحان‌های بزرگ سرافراز بیرون آمده است، افزود: ۸ سال دفاع‌مقدس، دوران سازندگی، مبارزه با تهاجم فرهنگی، تقابل با فتنه‌های داخلی و خارجی و مواجهه با تحریم‌های علمی و اقتصادی تنها گوشه‌ای از تلاش‌های این نهاد انقلابی از ابتدای انقلاب تاکنون بوده است.

علی رئیسی با تأکید بر اینکه امروز فعالیت فرهنگی و جهاد اقتصادی در کنار هم باید در سپاه موررد توجه قرار گیرد، گفت: دشمنان سعی دارند با تحریم‌های اقتصادی مقاومت مردم ایران را در هم بشکنند و تنها راه مقابله با این توطئه تکیه بر توانمندی‌های داخلی است و سپاه نقش مهمی را در فرهنگ‌سازی این مسأله ایفا می‌کند.

فرمانده سپاه چالوس در پایان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نیاز به کار جهادی و میدانی دارد، نه سخنرانی، گفت: حمایت مادی و معنوی از طرح‌های اشتغال‌زایی و تلاش برای خودکفایی کشور با سرمایه‌گذاری بر تولیدات داخلی در دستور کار سپاه قرار گرفته تا شاید گامی در راه تحقق شعار سال برداشته شود.