پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 10924
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۹ اردیبهشت, ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده
  •   

    با حضور مسئولان و هنرمندان:

    نخستین جشنواره فیلم منطقه ای کوتاه رامسر به پایان رسید+ تصاویر

    اختتامیه نخستین جشنواره فیلم منطقه ای کوتاه رامسر عصر امروز در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی رامسر برگزار شد.

    به گزارش نیمه پر رامسر، حجت الاسلام شیخ صفر قاسمی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه رامسر ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ابراز خرسندی از برگزای این جشنوراه گفت: عشق و علاقه هنرمندان در عرصه فعالیت هایشان بسیار حائز اهمیت است و همین عشق و علاقه باعث می شود تا اثر یک هنرمند در جامعه اثر گذار باشد و اهداف مورد نظر در ذهن مخاطب انتقال یابد.

    وی افزود: هنرمندان باید مورد توجه قرار گیرند و این در حالی است که بودجه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک شهرستان بسیار اندک است که برای انجام این امور  به کمک شهرداری و همه دستگاه ها نیازمند است.

    معاون مدیر کل ارشاد استان مازندران در ادامه بیان کرد: باید سعی شود جشنواره ها بدون نقص برگزار شوند و باکیفیت بیشتر و آزادی بیشتر که محدودیت در انتخاب موضوع برای ساخت فیلم نداشته باشند تا بتوانند موضوعات را خوب انعکاس دهند که در این جهت رسانه ها و هنرمندان بیشترین تاثیر را خواهند داشت.

    وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از سینماها تعطیل شده گشایش شده و دوباره آغاز به کار کرده اند اظهار داشات: در حال حاضر با توجه با گسترش فعالیت سینماها مجتمع های تجاری نیز در پی این هستند که در دل خود سینماهای کوچک احداث کنند که این کار بسیار پسندیده است.

    در جشنواره فیلم منطقه ای کوتاه رامسر کاندیداها در بخش کارگردانی فیلم های شب بد برای شکار، دستانم را رها مکن، یک اتفاق ساده، لبخند و دیروقت بودند که تندیس و جایزه رتبه نخست جشنواره اهداء شد به کارگردان فیلم لبخند آقای مصطفی کشاورز و لوح تقدیر و جایزه رتبه دوم جشنواره به کارگردان فیلم یک اتفاق ساده آقای مرتضی رمضان نژاد اهدا شد.

    در بخش فیلمنامه هم کاندیداها عبارت بودند از: رهایی، عروس فصل، آدمهای سربه زیر ، برچسب و  قاصدک که تندیس و جایزه نخست جشنواره اهداء شد به نویسنده فیلمنامه  آدمهای سر به زیر خانمها فاطمه و صاحبه خدمتگزار و لوح تقدیر و جایزه رتبه دوم جشنواره به نویسنده فیلمنامه برچسب آقای سینا جمشیدی اهدا شد.

    در بخش تصویر برداری که کاندیداها شامل  یکبار دیگر بگو،  مرخصی آقای رزمنده، لبخند و شب بد برای شکار که تندیس و جایزه رتبه نخست جشنواره اهداء شد به تصویر بردار فیلم مرخصی آقای رزمنده  آقای مظاهر رمضانپور و لوح تقدیر و جایزه دوم جشنواره اهداء شد به تصویر بردار فیلم شب بد برای شکار و تندیس و جایزه ویژه بهترین فیلم از نگاه داوران به فیلم آدمهای سر به زیر (فاطمه و صاحبه خدمتگذار) تقدیم شد.

    تندیس و جایزه نخست بخش تدوین جشنواره نیز اهداء شد به تدوینگر فیلم آدمهای سر به زیر آقای نواب محمودی و لوح تقدیر و جایزه دوم جشنواره هم به تدوینگر فیلم اتمام آقای مصطفی کشاورز اهدا شد.

    در بخش مستند نیز داوران از بین فیلمهای سرخ، سبز، سیاه، کنار هم، ننه صولت،  تندیس و جایزه این بخش را اهداء کردند به فیلم سرخ،سبز ، سیاه کاری از آقای نواب محمودی  تندیس و جایزه بخش پویانمایی نیز به فیلم آدم برفی کاری از آقای اسماعیل جباری تقدیم شد.

    همچنین گفتنی است کار خلاقانه ای که در این جشنواره برگزار شد، دعوت از خبرنگاران و اصحاب رسانه برای اهدای جوایز بود که برای نخستین بار چنین اقدامی به جای دعوت از مسئولان انجام گرفت.

    photo_2016-05-08_23-19-14 photo_2016-05-08_23-19-16 photo_2016-05-08_23-19-18 photo_2016-05-08_23-19-23 photo_2016-05-08_23-19-31 photo_2016-05-08_23-20-20 photo_2016-05-08_23-20-30