پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 10921
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۹ اردیبهشت, ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    با حضور 200 هنرمند و فعال فرهنگی عضو سازمان بسیج کشور:

    همایش تخصصی انجمن ها و تشکل های هنری، ادبی بسیج هنرمندان کشور در رامسر برگزار شد

    با حضور ۲۰۰ هنرمند و فعال فرهنگی عضو سازمان بسیج کشور همایش تخصصی انجمن ها و تشکل های هنری، ادبی بسیج هنرمندان کشور در رامسر برگزار شد و به مدت دو روز نیز ادامه دارد.

    به گزارش نیمه پر رامسر، رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور در همایش تخصصی انجمن ها و تشکل های هنری، ادبی بسیج هنرمندان کشور گفت: ما بنا داریم که شعار ندهیم و عمل گرا باشیم و بر همین اساس به دنبال تغییر موازنه فرهنگی هستیم.

    وی افزود: امروز بزرگترین شبکه هنری، ادبی و مردمی کشور را بسیح هنرمندان دارد و راهبردهای فرهنگی باید از شعار به عمل تبدیل شود.

    وی بابیان اینکه نخستین گام برای فعالیت در عرصه فرهنگی باور قلبی است اظهار کرد: تغییر موازنه فرهنگی باید باور درونی باشد و به عمل تبدیل شود، بویژه امسال که سال اقدام و عمل نامگذاری شده است.
    رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشورتصریح کرد: مدیران و انجمن ها فرهنگی و هنری بیشترین نقش را دارند چون قوه عاقله سازمان بسیج هنرمندان  این قشر محسوب می شوند زیرا در نقطه کانونی فعالیت های اجرایی هستند.

    وی مهمترین شاخصه یک بسیجی را اخلاص او دانست و خاطر نشان کرد: کنگره و اجلاسیه دو هزار شهید هنرمند کشور، جشنواره آواهای حماسی درشیراز، نکوداشت مرحوم سلشحور، هفته هنر انقلاب و همایش دو هزار نفری در مرقد مطهر امام (ره) ازجمله اقدامات سازمان بسیج هنرمندان در سال است.

    وی با بیان اینکه مرجع تمام فعالیت های هنری در سازمان باید بسیج هنرمندان باشد افزود: سه جشنوار هنرهای تجسمی، تئاتر مقاومت به بسیج هنرمندان مجدداً واگذار شده است و به هراستانی بر اساس مزیت آن توجه می شود که هراستانی میزبان یک برنامه شاخص ملی می شود و این نگاه عدالت محور است.

    غلامرضا منتظری در ادامه اظهار کرد: انجمن های فرهنگی و هنری ما پا را فراتر بگذارند و نقش فعال تری درعرصه های فرهنگی و فکری کشور داشته باشند و توجه جدی به آموزش و کادرسازی فرهنگی و هنری کنند.

    وی حضور نیروهای ارزشی و بسیجی در برنامه ها فرهنگی و هنری را بسیار اثر گذار دانست و گفت: آموزش های مهارتی و معرفتی باید به شکل مستمر به آن توجه شود زیرا انقلاب اسلامی هنرمندی در طراز خود می خواهد و بیشترین انتظار از این مجموعه است.

    وی اضافه کرد: ۵ هزار گروه هنری درشهرستان ها فعال هستند و زیر نظر کانون ها و انجمن های سازمان بسیج هنرمندان مشغول به فعالیت می باشند.

    رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با بیان اینکه نگاه ما به جشنواره ها محصول محور است تاکید کرد: در هر جشنواره ما پاسخگوی یک نیاز فرهنگی و تولید محور باید باشیم  و جشنواره های استانی راجدی باید گرفت زیرا ما در برابر آزمون بزرگی قرار گرفته ایم و بایدبه تراز شایسته ای در عرصه فرهنگی و هنری با پتانسیل های موجود برسیم.

    وی بیان کرد: در جامعه ای که نقد نباشد آن جامعه پویایی خود را از دست می دهد و شایسته نیست مدیری که از نقد می هراسد بر روی کار باشد زیرا ما باید همواره  برای پویایی نقدپذیر باشیم.

    گفتنی است در این همایش تعداد ۲۰۰ هنرمند متخصص در رشته های مختلف عضو سازمان بسیج هنرمندان از سراسر کشور به مدت دو روز در اردوگاه شهدای هفتم تیر بسیج رامسر حضور دارند.

    همچنین ۳۰۰ انجمن، ۴۰۰ کانون و ۹۰۰۰۰ بسیجی هنرمند در سطح کشور فعال هستند.

    گزارش: عباس احمدی ماچیانی