پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 10879
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۶ اردیبهشت, ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    در نشست خبری شورای شهر و شهردار کتالم و سادات شهر مطرح شد:

    از مخالفت با منطقه ای شدن مدیریت پسماند زباله ها در غرب مازندران تا تسهلات ویژه برای سرمایه گذاران

    نشست خبری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کتالم و ساداتشهر در محل دفتر شورای شهر کتالم وسادات شهر برگزار شد.

    به گزارش نیمه پر رامسر،  رییس شورای شهر کتالم و ساداتشهر در نشست خبری شورای شهر و شهردار کتالم و سادات شهر گفت: کتالم و ساداتشهر با حدود ۲۰ هزار جمعیت دارای پنج عضو شورا می باشد.

    وی با بیان اینکه متاسفانه در سطح کشور اختیارات شورای شهر در هر دوره کم شده است گفت: خوشبختانه با وفاق و همدلی توانستیم شهرداری را انتخاب کنیم که دارای تجربه بوده و خوشبختانه توانسته در بخش درآمدی و هزینه موفق باشد که در همین راستا اعضای شورا از وی اعلام رضایت دارند.

    شهردار کتالم و ساداتشهر نیز در این نشست خبرنگاران را پل ارتباطی و بازوی توانمند دستگاه های اجرایی دانست و گفت: شهر کتالم و ساداتشهر جمعیتی پراکنده با وسعتی بالا دارد که کار مدیریت شهری را بسیار مشکل کرده است ولی توانستیم با حمایت اعضای شورا و با همدلی، نگاهی متوازن به این دو منطقه داشته باشیم.

    مظاهر باقرسلیمی با بیان اینکه شهرداری ها بیش از ۱۰۰ وظیفه دارند گفت: امیدواریم با تصویب مدیریت یکپارچه شهری شاهد مدیریت رو به جلو در شهرها باشیم.

    مهندس علیرضا مبشری نیز در این نشست گفت: در دوره چهارم شورا با توجه به اقتصاد کشور شهرها نیز دارای مشکلات متعددی شدند اما تلاش شد با توجه به این رکود اقتصادی برنامه ریزی مناسبی انجام شود تا بتوان رضایت مردمی را جلب کنیم.

    ضرغام عسگرثانی نیز از حضور خبرنگاران قدردانی کرد و شورای شهر را نماد مردم سالاری دینی دانست.

    محمدشمسی نیز گفت: شورای شهر کتالم و ساداتشهر در دوره چهارم بسیای از کارها را به سرانجام رسانده و تلاش کرده رفاه عمومی را برای مردم مهیا کنند.

    مهندس محمد دوستی نیز با قدردانی از خبرنگاران که همیشه همراه مردم و مسئولین بوده اند گفت: در دوره چهارم شورا تلاش شد جدا از مسائل عمرانی و خدماتی کارهای فرهنگی ورزشی بسیار زیادی در دوشهر کتالم و ساداتشهر انجام شود که بر این اساس برنامه های فرهنگی و چشن های مختلفی در سطح شهر کتالم و سادات شهر برگزار شد.

    در ادامه خبرنگاران سئوالات خود را پیرامون برخی مشکلات و مسائل وجود داشته در شهر کتالم و سادات شهر بیان کردند و شورای شهر و شهردار نیز به این سئولات پاسخ دادند.

    ابراهیم ولی شیخ زاهد در پاسخ به سوال اینکه بودجه شهرداری در سال ۹۴ و سال ۹۵ چه مقدار بوده است و چه مبلغی از این بودجه محقق شده است بیان کرد: در سال ۹۴ بودجه مورد تصوریب شورای شقرار گرفت ۴ میلیارد ۶۵۰ میلیون تومان بوده است که خوشبختانه در سال ۹۴ علارغم وضعیت بد بازار ۷ میلیارد ۴۰۰ میلیون تمام در شهرداری محقق شد و این نشان از مدیریت هزینه خوب شهردار بوده است.

    وی افزود: بر اساس محقق شدن بودجه ۹۴ در سال ۹۵ با نگاه خوشبینانه و نیاز شهر به کار عمرانی بیشتر بیش از ۱۰ میلیارد تومان تصویب شده  که کارهای اجرایی و منابع در آمدی که وزارت کشور ببه منظور دریافت عوارض ابلاغ می کند نیز در این مصوبه همانند همیشه مد نظر قرار گرفته است.

    رئیس شورای شهر کتالم و سادات شهر در ادامه بیان کرد: در دو سال گذشته به واسطه برخی حوادث غیر مترقبه و مشکلات اقتصادی کشور شورای شهر کتالم و سادات شهر تصمیم گرفت که مبلغ عوارض شهرداری را افرایش ندهد اما در سال ۹۵ با توجه به مشورت هایی که از دایره مالی شهرداری گرفته و نظراتی که اخذ شده عوارض شهرداری افزایش می یابد.

    وی در همین زمینه افزود: موضوع ارزش منطقه ای در مناطق شهرستان رامسر نیز در حال حاضر بسیار نگران کننده است و طبق تصویب نمایندگان مجلس این ارزش منطقه ای کلا نحوه ارش گذاری تغییر کرده است و این ارزش گذاری منطقه ای ۲ درصد میانگین ارزش روز برای محاسبه ارزش منطقه محاسبه می شود و این رقم نیز تا ۱۰ سال آینده ۲ درصد افزایش پیدا می کند که برای دریافت عوارض مردم در فشار قرار می گیرند و این فاجعه است زیرا مبلغ های فعلی در هر سال دوبرار افزایش پیدا می کند که بسیار نگران کننده است.

    وی تصریح کرد: نمایندگان باید آگاه باشند در مورد این مصوبه و پیشنهاد می کنیم تا در مورد این موارد مجدداً بررسی های لازم را انجام دهند.

    شیخ زاهد با بیان اینکه در بودجه سال ۹۵ برنامه های عمرانی را نگاه ویژه ای داریم اظهار کرد: اگر شرایط اقتصادی طبق پیش بینی ها باشد و اگر بودجه تصویب شده با اتکای به هزینه های جاری تامین بشود بیش از ۷۰ در صد از این بودجه در سال ۹۵ هزینه کارهای عمرانی می شود.

    وی احداث پارک محله ای در شهر کتالم و سادات شهر را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به وسعت شهر کتالم دو پارک محله ای در شهر کتالم و یک پارک محله ای در سادات شهر در صورت محقق شدن بودجه احداث می شود.

    وی در زمینه جذب سرمایه گذاران و مدیریت یکپارچه شهری بیان کرد: در زمین سه هکتاری شهرداری سه بار تفاهم نامه همکاری با سرمایه گذار امضا شد که دو سرمایه گذاری این تفاهم نامه ها به دلایلی که مشکلاتی از سوی طرح ها و برنامه های سرمایه گذاران بوده است نهایتاً مخالفت می شد.

    رئیس شورای شهر کتالم و سادات شهر افزود: در حال حاضر با شرکت پارسیان تفاهم نامه امضا شده است که طرح هایی آورده شد و این نقشه های اجرایی بررسی شده است و پس از بررسی های لازم طرح های سالن پذیرایی، سالن همایش حداقل ۴۰۰ نفره، شهر بازی، هتل ۵ ستاره و یک واحد پذیرایی در داخل آب های ساحلی پیش بینی شده است که امیدواریم در ماه های آینده قرارداد این کار اجریی بسته شود.

    وی اظهار داشت: پلاژ میان هاله به عنوان یکی از بسترهای ساحلی چون طرح سالمسازی دریا است و وزرات کشور نیز در این امر مدیریت می کند متوجه برخی برنامه ریزی های ویژه است و بر همین اساس شهرداری نیز با توجه به طرح ها و سرمایه گذارانی که تقاضا شود این بستر را واگذار می کند و البته باید گفت که شهرداری حق نظارت را خواهد داشت.

    وی تصریح کرد: در رابطه با قلعه مارکوه در بودجه سال جاری برای آسفالت راه ارتباطی و برخی امکانات دیگر برنامه ریزی شده است و بر اساس برنامه ۵ ساله پنجم زمین های منابع طبیعی در محدده شهر باید در در اختیار شهرداری قرار گیرد که در برنامه ششم این ماده قانونی حذف شده که در دست پیگیری است تا این مشکل حل شود.

    رئیس شورای شهر کتالم و سادات شهر در مورد پسماند زباله ها گفت: در زمینه آسیبب زباله ها که جای بسی تاسف است اما برای احداث یک کارخانه زباله سوز متاسفانه جایگاهی وجود ندارد که مدیریتی شودو بر همین اساس در سال گذشته از طریق شورای شهرستان جلسه ای با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد که تصمیم گرفتیم که این مشکل به طور شهرستانی حل شود اما به پیشنهاد نماینده مجلس این طور تصویب شد که سه شهرستان غرب مازندارن به اشتراک این مشل را رفع کنند علارغم مخالفت ما با توجه به اینکه در گذشته اقداماتی خوبی انجام نشد اما در ان جلسه اینطور موافقت شد که سه شهرستان مشترکاً این کار را انجام دهند

    وی اضافه کرد: بعد از موافقت این پیشنهاد و در جلسه ای که با حضور مسئولان سه شهرستان غرب مازندرات برگزار شد باز هم با مخالفت کردیم اما در اولین جلسه متوجه شدیم که شهرداری تنکابن ۲ میلیادر از بابت  این برنامه ها از وزارت کشور با آمار رامسر و تنکابن و عباس آباد گرفته است که اصلا شورای شهر رامسر و کتالم سادات شهر خبری نداشتند.

    ۱۴

    وی تصریح کرد: ما در جیان این پول نبودیم و هنوز هم مخالف اقدام مشترک در این بحث هستیم و معتقدیم که این کشل باید در شهرستان رامسر به صورت جمعی حل شود.

    شمس نیز ادامه داد: البته برنامه ها و طرح هایی است که بسیار طولانی مدت می باشد و باید گفت که در حال حاضر باید برنامه ای برای حداقل کردن آسیب ها داشته باشیم که بحث تفکیک زباله ها از منزل باید با فرهنگ سازی انجام بشود.

    وی گفت: نماینده مجلس باید پیگیری کند زیرا آسیب هایی همچون شیرابه های موجود در زباله ها آب های زیر زمینی را آلوده کرده است و باید پیگیرهای جدی شود.

    این عضو شورای شهر کتالم و سادات شهر تاکید کرد:  بودجه های دولتی نیز باید برای این برنامه و طرح ها دریافت شود زیرا شهرستان رامسر و شهرداری ها توان پرداخت و هزینه این طرح ها را ندارند.

    شهردار کتالم و سادات شهر در ادامه این نشست خبری طبق سوالاتی که از سوی خبرنگاران مطرح شد پاسخ داد و بیان کرد: حجم آسفالت کوچه های قدیمی کتالم و سادات شهر را اگر مقایسه می کردیم شاهد عقب ماندگی بسیاری در کتالم بودیم که  در سال ۹۴ جبران شد و هر دو شهر به توزان رسیدند اما با توجه به کوچه های جدید در سادات شهر و کتالم تمام تلاشمان این است که بتوانیم بدون هیچ جانبداری پروژه های آسفالت را انجا دهیم.

    وی افزود: عاجزانه از رسانه ها تقاضا داریم تات بحث مشارک در مردم را هم توجه داشته باشند زیرا که این امر در بین مردم بسیار کم ارزش است و در مواردی خود شهرداری از محل اعتبارات داخلی برای بافت فرسوده شخصی در شهر اقدام کرده است تا بتوانیم زیبایی شهر را حفظ کنیم .

    وی اظهار داشت: همه شهرداران دوست دارند که فضاهای جدید در شهر خود را ایجاد کنند اما از گذشته هیچ مدیری پیش بینی نکرد که در آینده چه طرح هایی باید در شهر کتالم و سادات شهر انجام شود و بسیاری از آن تصمیمات در حال حاضر برای ما مشکل آفرین شده اند.

    مظاهر باقر سلیمی اظهار داشت: در زمینه آب نما ها  و طرح های میدان شهر نیز فراخوان ارسال طرح ها انجا شد و طرح هایی نیز آمد که مورد موافقت قرار نگرفت و در آخر آب نما موافقت شد که شاید باز هم قابل توجیه نباشد اما به هر حال تغییری در شهر انجام شده و موجب زیباتر شدن شهر شده است.

    وی با بیبان اینکه قلعه مارکوه ثبت میراث فرهنگی است و بستری بسیار مناسب برای فرصته های گردشگری است خاطر نشان کرد: جنگل اطراف قلعه برای منابع ملی است و زمین های اطراف قلعه تفیکیک شده است و راه ارتباطی برای این قلعه در گذشته پیش بینی نشده است و تنها راهی که منابع طبیعی در نظر گرفته همان راه موجود می باشد که آن هم معارض دارد.

    وی در همین زمینه افزود: قلعه ماکروه قطعا فرصت گردشگری خوبی است و موجب اشتغال زایی می شود اما دوستان گذشته تصمیمات و پیش بینی های لازم را نکردند اما مکاتبات انجام شده است و آسفالت جاده در دستور کار قرار داد شود ترمیم قلعه نیز از سوی میراث فرهنگی موافقت شد و در کل حداقل کاری که در این مشکلات می توانیم انجام دهیم این امور است البته همه مشکلات را نمی شود بر گردن دیگران گذاشت حتما ضعف هایی در ما هم هست اما باید بدانیم که برخی مشکلات و موانع از گذشته وجود دارد که مانع توسعه قلعه مارکوه می شود.

    شهردار رامسر بیان کرد: انتزاع شهر کتالم و سادت شهر مربوط به تقسیمات کشوری است که در حال حاضر تعطیل می باشد و هر تصمیمی که تقسیمات کشوری بگیرد ما موافقیم و هیچ گونه مخالفتی نخواهیم کرد.

    وی در زمینه تابلوی های تبلیغاتی بلوار خیابان اصلی نیز توضیحاتی داد و گفت: تابلوها را به یک شرکت به نام فلش از طریق مزایده با قرار داد ۵ ساله در هر سال ۱۰۰ میلیونی و هر سال ۲۰ در سود با تعداد ۸ تابلو قرار داد بسته شد که بعد از ۵ سال در اخیتار شهرداری قرار می گیرد.

    وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی در دستور کار همه دستکاه ها هست و یکی از نهادهایی که می تواند واقعاتاثیر گذار باشد شهرداری است و با توجه به اینکه ر بحث تولید شهرستان رامسر نمی تواند به منظور موقعیت اقلیمی و جغرافیایی وارد شود عمده بحث ما خدمات گردشگری خواهد بود.برای تغیسیر کاربری در شهرک صنعتی پگوده مشکل داریم و باید این کشلات از سوی استان حل شود.

    وی افزود: آمادکی داریم هر تولید کننده صنایع  دستی که به شهرداری کتالم و سادات شهر مراجعه کند بسترهای لازم را دراختیارش قرار دهیم تا بتوانند بمحصولاتشان را عرضه کنند.

    مظاهرباقرسلیمی گفت: باتوجه به اینکه منطقه قطب گردشگری کشور است برای ساخت هتل تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده است.

    وی اظهارداشت: براین اساس برای ساخت هتل های ۳، ۴ و ۵ ستاره تخفیف به ترتیب صد، هشتاد و شصت درصدی کل عوارض شهرداری بهره مند می شوند.

    وی افزود: با توجه به اینکه کتالم و سادات شهر ازجمله شهرهای قدیمی و دارای بافت فرسوده در برخی نقاط است برای نوسازی معافیت ۱۰۰درصدی عوارض تسهیلات ویژه پرداخت می شود.

    باقرسلیمی کتالم و ساداتشهر را با جلوه ها و ظرفیت های خاص گردشگری،کشاورزی، تولیدی، آبگرم های معدنی، بقاع متبرکه با هویت و قطب فرهنگی دانست که درشهرستان رامسرچون نگینی می درخشد.

    وی تصریح کرد: برای ما کتالم و ساداتشهر هر دو دارای جلوه و جایگاه ویژه است و به توسعه پایدار و متوازن اعتقاد داریم و همراهی شورای شهر و نگاه متعالی آنان قابل تقدیراست.

    شیخ زاهد مجدداً نیز بعد از شهردار طی سخنانی گفت: یکی از برنامه های پیش رو ایجاد واحد زیبا سازی در شهرداریاست تا بتواند در شهر فضاهای زیبای بر اساس منطقه را به اجرا برساند.

    شمسی در سوال یکی از خبرنگاران مبنیبر ضعف های موجود در بیمارستان کتالم گفت: چون دانگشاه آزاد این بیمارستان راگرفته است دولت خود را کنار کشیده و با توجه به مشکلات اقتصادی رسیدگی زیادی نمی شود.

    شمس نیر در همین زمینه افزود: مشکل خدمات درمانی در شهرستان یک مشکل اساسی است و شهری که شهر برتر گردشگری می شود در اوژانسش آمبولانس و سی تی اسکن از حداقل تجهیزات درمانی برخوردار نیست چطور ادعا می شود که این شهر برتر شده است؟

    وی افزود: برخی از کارها و اقدمات از حیطه اختیارات شهرداری و شورای شهر خارج شده است و باید نماینده مجلس و مسئولان ارشد همچون فرماندار پیگیر این مشکلات باشند.