زنان کارگر نیازمند توجه و حمایت بیشتری هستند

چاپ

به گزارش نیمه پر رامسر، مریم جمشیدی در مراسم تجلیل از زنان کارگر مازندران، اظهار کرد: زنان در جامعه با تبعیض‌ها، ستم جنسیتی در خدمات اقتصادی و کارگری مواجه هستند و این مسائل باعث شده تا آنها هر روز با مسائل و مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کنند.

وی با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، افزود: در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، توانمندی زنان به‌ویژه زنان کارگر در پیش‌برد اهداف جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با تأکید براینکه زنان کارگر باید قدر پاکدامنی خود را بدانند و برای حجاب خود ارزش قائل شوند، تصریح کرد: زنان کارگر نیازمند توجه و حمایت بیشتری هستند.

* خصوصی‎سازی باعث تعطیلی کارخانه‌ها واحدهای تولیدی و اخراج کارگران شده است

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در ادامه با بیان اینکه خصوصی‌سازی در مازندران به‎درستی اجرا نشده است، افزود: جریان خصوصی‌سازی باعث تعطیلی کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی و اخراج کارگران شده است.

وی با تأکید براینکه در هفته کارگر باید مشکلات معیشتی قشر کارگر بررسی شود، افزود: باید برای رفع مشکل تورم و رکود چاره‌اندیشی شود، چراکه مشکلات کارگران زمانی حل می‌شود که از نظر معیشتی و درمان دغدغه‌ای نداشته باشند.

دریابیگی در پایان گفت: در استان مازندران بیش از ۲۰ هزار عضو از فرزندان کارگر در کلاس‌های آموزش رایگان خانه کارگر ثبت‌نام کرده‌اند که به آموزش آنها پرداخته‌ایم.

منبع: فارس