۲۵۰ مرکز نیکوکاری در مازندران تاسیس می شود

چاپ

به گزارش نیمه پر رامسر به نقل از مهر، عیسی طوسی بعدازظهر چهارشنبه در جلسه امنیت اجتماعی که در سالن شماره ۲ استانداری برگزار شد اظهار داشت: تشکل‌های مردم و سمن‌ها حلقه واسط بین مردم و سازمان‌های دولتی هستند.

وی بابیان این‌که جلسات هیئت‌های نظارت به‌صورت منظم برگزار می‌شود، افزود: تا پایان سال ۹۵ خانه تشکلات غیردولتی در استان برای مطالبات  سمن‌ها ایجاد می‌شود تا فعالیت این سازمان‌ها به‌صورت منظم و منسجم ساماندهی شوند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به فعالیت ۴۰ مرکز نیکوکاری در استان تصریح کرد: در سال جاری ۲۵۰ مرکز نیکوکاری توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) تأسیس خواهد شد و مجوزهای لازم برای فعالیت را دریافت خواهند کرد که فعالیت آن‌ها بر اساس مسجد محور بودن محلات خواهد بود.

وی نقش سمن‌ها را برای مقابله با نابهنجاری‌ها و مشکلات جامعه مهم برشمرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی و استفاده از کارشناسان مجرب درزمینهٔ آموزش مردم و گروه‌های هدف می‌توان درزمینهٔ پیشگیری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی گامی بلندی برداشت.

به گفته طوسی چهار کارگروه آموزشی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان برای آموزش سمن‌ها برگزار شد تا از همه ظرفیت‌ها و توانمندی تشکل‌های مردمی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ارتقای امنیت اجتماعی استفاده شود.