انسان سالم محور توسعه در تمام حوزه‌ها است

چاپ

به گزارش نیمه پر رامسر به نقل از فارس، حسین شعبان‌سروری امشب در همایش غلبه بر دیابت که در هتل خلج برگزار شد، اظهار کرد: لازمه رسیدن به توسعه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، گردشگری، فرهنگی و… داشتن انسان سالم و به طبع آن جامعه سالم است.

فرماندار رامسر با بیان اینکه انسان سالم محور توسعه است، گفت: اگر بسترهای لازم برای پرورش انسان سالم ایجاد شود قطعا توسعه همه جانبه و پایدار انجام که این مهم با همکاری همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه امروزه جامعه درگیر مشکلات خاص روحی، روانی و استرس است، گفت: در حوزه سلامت نیز با مشکلاتی مواجه هستیم که با ایجاد فرهنگ و برنامه مناسب برای تغییر سبک زندگی در جامعه ایرانی و همچنین با استفاده از اصل پیشگیری جامعه سالم را ایجاد کنیم که در آن شادی و نشاط سرلوحه برنامه‌ها شود.

سروری ادامه داد: ما جزو کشورهایی هستیم که در زمینه چاقی سرآمد است که با برنامه‌ریزی و تدوین روش‌هایی برای ایجاد فرهنگ سبک زندگی درست و فعالیت بدنی افراد جامعه و جوانان که آینده‌سازان جامعه هستند را راهنمایی کنیم که نتیجه آن کاهش بیماری در آینده است.

رئیس شبکه بهداشت رامسر نیز در این همایش با اشاره به بیماری دیابت گام نخست برای مقابله با آن را کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل دانست و گفت: ۸۵ درصد بیماران دیابتی افراد چاق هستند.

ابراهیم ناظران گام بعدی را غربال‌گری عنوان کرد و افزود: بسیاری از بیماران هستند که از بیماری خود اطلاع ندارند که این طرح غربال‌گری موجب شناسایی ۷۰۰ نفر بیمار دیابتی در شهرستان رامسر شد.

وی تأکید کرد: اگر بتوانیم جلو پیشرفت بیماری دیابت را بگیریم به این معنی است که بسیاری از هزینه‌های دولت را کاهش دادیم.

 رئیس شبکه بهداشت رامسر خاطر نشان کرد: همایش‌ها آگاهی دادن به بیماران است که بحث خودمراقبتی را مطرح می‌کنند که این مسئله به بیمار کمک می‌کند که به طور درست از خود مراقبت و از پیشرفت بیماری جلوگیری کند که امیدواریم از این طریق شاهد کاهش قابل توجهی از تعداد بیماران دیابتی باشیم.

 در پایان به قید قرعه به بیماران دیابتی دستگاه گلوکومتر و دستگاه فشار خون اهدا شد.