عقب‌نشینی از اصول، دشمن را حریص‌تر می‌کند/ ایران اسلامی همچون نگینی در منطقه می‌درخشد

چاپ

به گزارش نیمه پر رامسر به نقل از بلاغ، حجت الاسلام سیدجلیل مرتضوی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل اظهار کرد: در این روزها مراسم اعتکاف در سراسر کشور در حال برگزاری است که در همین راستا از معتکفین و مسئولین اجرایی مراسم اعتکاف در رامسر به منظور تلاش‌‌ها و خدماتشان برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم تشکر می‌کنم.

وی افزود: در روزهای گذشته دیدار دانش‌‌آموزان عضو انجمن‌های اسلامی را با رهبر معظم انقلاب داشتیم که در این دیدار مقام معظم رهبری بیانات و توصیه‌های بسیار بجا و قابل توجهی را بیان کردند.

امام‌جمعه رامسر اظهار داشت: تذکر رهبر انقلاب در مورد کوتاهی‌ها و سنگ‌اندازی برخی مسئولین در انجام کار انقلابی دانش‌آموزان در برهه‌های مختلف، بسیار قابل توجه است و همان‌طور که ایشان فرمودند اگرچه دانش‌آموز باید توجه به درسش داشته باشد اما در کنار درس باید کارهای انقلابی و دارای ارزش نظام اسلامی را دنبال کند.

این مسئول اضافه کرد: جنگ نرم و نامحسوسی که امروز دشمن علیه ما در دستور کار دارد، نیازمند افسران جنگ‌نرم برای روشنگری و دفاع است که این افسران نیز باید با حفظ توان ایمان و عقیده خود بر مواضع ضعیف و پوچ دشمن حمله کنند.

حجت الاسلام مرتضوی ادامه داد: امروز دشمن راه دورغ و حیله را در پیش گرفته است و با بهانه‌هایی همچون حقوق‌بشر و حمایت از آن با حیله‌‌گری سعی در پیشبرد اهداف شوم خود دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز در یمن نسل‌کشی و کودک‌کشی بسیار فجیعی در مقابل چشمان سازمان‌های بین‌المللی رخ می‌دهد، تصریح کرد: آمریکا که خود را حامی حقوق‌بشر می‌داند این ظلم و نسل‌کشی را نمی‌بیند و حتی برای دولت عربستان تسلیحات نظامی ارسال می‌کند همچنان که اوباما نیز در سفر اخیر خود به عربستان بیشترین تجهیزات نظامی را به عربستان می‌فروشد.

خطیب‌جمعه رامسر تاکید کرد: باید در این برهه از زمان که بسیار حساس است بتوانیم با بصیرت خود دشمن خود را بشناسیم و در این راستا باید دشمن‌شناسی را از حضرت زینب(س) یاد بگیریم.

وی با بیان اینکه دشمنان ما ایران را متهم به عدم آزادی‌بیان و ضد حقوق‌بشر معرفی می‌کنند، اذعان کرد: در کشور ما بیشترین نوع آزادی‌بیان وجود دارد، در حالی که در آمریکا با این همه اداعایش اگر دانشمندی درباره هلوکاست مقاله‌ای بنویسد او را به زندان می‌اندزند، همچنان که این رفتار در آمریکا رخ داده است.

حجت الاسلام مرتضوی همچنین گفت: امروز شاهد آن هستیم که با رشادت‌ها و ایثار مدافعان حرم اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است و باید گفت آن روزهایی که برخی‌ها شعار نه غزه نه لبنان سر می‌دادند، در بی‌عقلی کامل به سر می‌بردند، زیرا می‌بینیم جوانان ما برای اعزام و دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) و اسلام چگونه انگیزه نشان می‌دهند.

امام‌جمعه شهرستان رامسر با بیان اینکه فرهنگ شهادت به عنوان یک اصل قرآنی در نگاه جوانان ایرانی نقش بسته است، اظهار کرد: امروز اگر ما در منطقه و مرزهای سیاسی و دینی خود دفاع نکنیم، دشمنان اسلام آن را نابود می‌کنند و اقتدار اسلام را از بین می‌برند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر غیر قابل اعتماد بودن دشمن گفت: هر وقت ما یک قدم عقب آمدیم دشمن چند قدم جلو آمد و سرنوشت مصدق یکی از این نمونه‌ها است که باید بدانیم عقب‌نشینی از اصول، دشمن را حریص‌تر می کند.

حجت الاسلام مرتضوی افزود: امروز ایرانِ عزیز به واسطه خون شهدا، رهنمودهای پیامبر گونه رهبر معظم انقلاب و ایستادگی مردم همچون نگینی در منطقه می‌درخشد.

خطیب جمعه رامسر ادامه داد: دنیای استکبار امروز تمام امکاناتش را علیه ایران اسلامی بکار گرفته و ما باید به آنها بفهمانیم که اگر ما موشک‌های بالستیک می‌سازیم برای دفاع از خود در برابر دشمنان قسم خورده‌مان همچون اسرائیل غاصب و آمریکای جنایت‌کار است.

وی در پایان با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۵ از سوی مقام معظم رهبری گفت: سال ۹۵ که اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است، شوراهای اسلامی در شهر و روستا می‌توانند بهترین نقش را برای اقدامات و عملیاتی کردن این سیاست‌ها ایفا کنند.