تلاش شبانه روزی و برنامه ریزی درست در جهت اقدامات عملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در رامسر

چاپ

به گزارش نیمه پر رامسر، صبح امروز اولین جلسه قرارگاه جهاد اقتصادی با هدف تحقق بخشیدن به اهداف و سیاست های شعار سال ۹۵ با محوریت قطب بندی پتانسیل های موجود در شهرستان با حضور مسئولین و کارآفرینان اقتصادی در سالن جلسات فرماندهی سپاه ناحیه رامسر برگزار شد.

سرهنگ محمد جعفری در این جلسه با تاکید بر شعار سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بیان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی با مبنا قرار دادن بر توان دورنی و پتانسیل های موجود می توانیم با شناسایی این ظرفیت ها و همکاری همه دستگاه ها اقدامات اساسی و بنیانی قابل توجهی را به انجام برسانیم.

وی افزود: بعد از جنگ ۸ سال دفاع مقدس با تکیه بر نگاه اقتصاد مقاومتی نشان دادیم که می توانیم پله های پیشرفت را طی کنیم و بحث اقدام و عمل مسئولیت ما را صد چندان می کند.

وی اظهار داشت: در شهرستان رامسر خوشبختانه در میان همه نهادها و دستگاه ها تحاد خوبی وجود دارد و باید همه بکوشیم تا در همین ابتدای سال با برنامه ریزی مناسب این مقصود را به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در سخنان و سیره اهل بیت نیز به اقتصاد مقاومتی تاکید شده افزود: در این راستا باید تلاش شود که سخنان رهبر اجرایی گردد و اقدامات خوبی در شهرستان داشته باشیم و با تکیه بر اقتصاد مقاومتی دغدغه های تولید کننده ها مرتفع شود.

فرمانده سپاه رامسر بیان کرد: سپاه و بسیج از روز اول در بحث اقتصاد مقاومتی اقدامات و فعالیت های خوبی را از خود نشان داد که مورد تشویق مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت و در امسال نیز با تمام وجود تلاش می کنیم تا با همکاری همه دستگاه های اجرایی شعار سال که همان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است را به نحو احسن به انجام برسانیم.

محمد آزاد در این جلسه نیز با اشاره به اینکه امکانات مختلف و ظرفیت‌های ایران برای همه ثابت شده گفت: باید در بالفعل درآوردن ظرفیت های موجود در شهرستان رامسر تلاش کرد تا به خواسته های اصلی و پیش رو دست یابیم.

وی افزود: برا این اعتقاد هستم که صرفا به برگزاری جلسات نباید اکتفا کرد و باید در عملیاتی کردن تصمیمات نیز بکوشیم تا در پایان نتیجه خوب و مناسبی را در بین آحاد مردم داشته باشیم.

وی بیان داشت: بسیاری کشورها بعد از جنگ هایی که شکل گرفت از میان رفته بودند اما با فکر و اندیشه مردم و برنامه ریزی درست اقتصادی در سطح جهان شکوفا شدند و اقتصادی پویا دارند.

معاون فرماندار رامسر در ادامه با بیان اینکه برای اقدام و عمل در بحث اقتصاد مقاومتی باید برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی داشته باشیم، افزود: دستگاه های اجرایی در حوزه های خود باید ظرفیت ها و پتانسیل ها را شناسایی کنند و در جلسات قرارگاه جهاد اقتصادی ارائه دهند تا پیگیری و عملی شود.

وی در آینده ای نزدیک از راه اندازی دفتر در فرمانداری با عنوان قرارگاه مقاومتی خبر داد که ارتباط مستقیم بین ادارات و رئیس قرارگاه صورت گیرد.

سردار جمشید حجتی نیا با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی که در شهریور ۸۹ از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد گفت: در زمینه این موضوع باید تشکیل جلسات را به عملی و اجرایی کردن مصوبات کشاند.

رئیس مجمع بسیج شهرستان بیان کرد: موضوع اصلی بحث قطب بندی می باشد که باید براساس ظرفیت ها و پتانسیل های هر منطقه برنامه های پیشنهادی ارائه شود و محوریت های قابل اجرایی بالفعل مشخص و کار بر روی آن را باید با تمام توان آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه اقتصاد مقاومتی باید درست تعریف شود ادامه داد: اگر شناسایی درستی در این بحث صورت نگیرد اعتبارات به جا و درست هزینه نمی شود.

IMG_7218 IMG_7221 IMG_7222 IMG_7223 IMG_7224 IMG_7227