امضای دو سند همکاری میان سه کشور/ ایجاد کمیته راهبری برای پیگیری اجرای تصمیمات

چاپ

به گزارش نیمه پر رامسر، دکتر محمد جواد ظریف در پایان نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان که عصر امروز در رامسر برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از تصمیمات و برگزاری این اجلاس گفت: اهداف مشترکی که در بین سه کشور حائز اهمیت بوده در این نشست بر آن تاکید شد و همچنین سند همکاری نیز در این ارتباط به توافق هر سه کشور  رسید.

وی افزود: سند دیگری نیز بین همکاران در روزهای گذشته مورد بحث قرار گرفت و امروز با حضور وزرای امور خارجه به توافق رسید.

وی ادامه داد: این سند برنامه مشترکی دو ساله در آینده است که سه کشور ایران، ترکیه و آذربایجان در دو سال آینده چه اقدامات و جلسات مشترکی را داشته باشند.

وی اظهار کرد: در این نشست سه جانبه در رابطه با حوزه همکاری ها بین سه کشوز از جمله حوزه ترانزیت، توریست، موضوعات فرهنگی، انرژی و همین طور توافق در زمینه همکاری بین سه کشور برای تامین صلح امنیت در منطقه تصمیماتی گرفته شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه بیان کرد: تاکید همه طرف ها بر مواضع مشترک و رعایت حقوق بین المللی و اجرای توافقات بین المللی از جملبه برجام بوده است.

وی با اشاره به اجلاس سازمان همکاری اسلامی که در استابنول شکل می گیرد خاطر نشان کرد: تضمین اتحاد اسلامی از مورادی بوده که مورد بحث قرار گرفت و همچنین موضوع آتش بس در اختلافات منطقه از جمله اختلافات قره باغ که موجب نگرانی است و باید با درایت دولتمردان کشورهای دو طرف این موضوع حل شود.

محمدجواد ظریف در پایان با اعلام اینکه این جلسه بسیار مفید بوده بیان کرد: برای اطمینان از اجرای تصمیمات سه طرف تصمیم گرفته شد کمیته راهبری متشکل از معاونین سیاسی وزرای امور خارجه ایجاد شود و تصمیمات و توافقات اجلاس ها را پیگیری کنند تا اجرایی شوند.