پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 10222
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۸ فروردین, ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > گزارش و گفتگو > ویژه ها
  •   

    گفتگو با خانواده ای از جنس هلال احمر:

    روایت یک زوج نجاتگر رامسری از خاطرات تلخ و شیرین شان در جمعیت هلال احمر+ تصاویر

    این سخن یکی از نیروهای هلال احمر رامسر است که می گوید هلال احمر زمینه ساز درک کلمه انسانیت به معنای واقعی شده است و از خداوند شاکرم که نه به من، بلکه به کل اعضای خانواده ام توفیق خدمتگزاری به این سازمان مردم نهاد و ارزشمند را عطا کرده است.

    اختصاصی/ به گزارش نیمه پر رامسر، محمود عبدالعلیان متولد سال ۱۳۵۲ ساکن شهرستان رامسر می باشد که بیش از ۵ سال از ورودش به جمعیت هلال احمر می گذرد، همسر وی فاطمه حکیم غیاثی نام دارد و دارای سابقه ای بیش از ۸ سال فعالیت در جمعیت هلال احمر را دارد.

    این زوج خوشبخت هلال احمری دارای دو فرزند بنام های محمد و آرمیتا می باشند و در ابتدا با عضویت در غنچه های هلال و حال نیز در واحد جوانان شهرستان رامسر مشغول به فعالیت و همکاری هستند.

    این زوج از نکات شیرین و خاطره انگیز انگیز زندگی مشترک خود را حضور و آشنایی با جمعیت هلال احمر شهرستان رامسر عنوان می کنند و آقای خانه می گوید هلال احمر در زندگی متاهلی، همراه با داشتن دو فرزند میان من و همسرم هیچ خلاء و فاصله ای ایجاد نکرده است، بلکه باعث تقویت و تحکیم پذیری بیشتری نیز شده است.

    بر همین اساس گفتگویی را نیز با این خانواده نجاتگر ترتیب دادیم.

    * چگونه با جمعیت هلال احمر آشنا شدید :

    عبدالعلیان: کار اصلی و تخصصی من رشته نجاری است و در سال های ابتدایی ازدواج نیز مشغول به این حرفه بودم و همچنان نیز هستم، ولی آشنایی من با هلال احمر از طریق فعالیت های همسرم در جمعیت بود.

    حکیم غیاثی: علاقه به کارهای درمانی و نجات جان انسان ها انگیزه ای در من ایجاد کرد که در جمعیت هلال احمر ثبت نام کنم و با فراگیری آموزش های درمانی و تخصصی به آرزوی دیرینه ام برسم.

    * در مدت فعالیت با هلال احمر چه دوره های آموزشی را گذراندید:

    عبدالعلیان: دوره های مختلف و زیادی را به دلیل به روز نگه داشتن اطلاعات درمانی گذرانده ام، تا بتوانم خدمات درست و مناسبی به حادثه دیدگان ارائه نمایم و در طول همکاری ام با سازمان هلال احمر دوره هایی از قبیل کمکهای اولیه، عمومی امداد، عمومی نجات، سیلاب، جاده، اسکان اضطراری و کمک بهیاری را توانسته ام فرا بگیرم.

    حکیم غیاثی: در دوره هایی که سازمان برای بانوان که اغلب بسیار کم و محدود می باشد، خوشبختانه توانستم دوره هایی همانند کمکهای اولیه، عمومی امداد، عمومی نجات، کمک بهیاری و دوره تخصصی CPR را با موفقیت پشت سر بگذارم.

    * بیشتر با کدام واحد در جمعیت هلال احمر همکاری می کنید:

    عبدالعلیان: همکاری من بیشتر در واحد امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان رامسر، بدلیل تخصص های من می باشد، اما اگر واحد جوانان و یا داوطلبان هم در ماموریت هایی که نیاز به همکاری داشته باشند به آن ها کمک می کنم، ولی بطور معمول در واحد امداد و نجات به عنوان راننده  و نجاتگر مشغول به فعالیت هستم.

    حکیم غیاثی: من نیز در ابتدا به دلیل هدفی که داشتم در واحد امداد و نجات و در تیم توانای شهرستان رامسر مشغول فعالیت بودم، ولی در حال حاضر در واحد داوطلبان جمعیت شهرستان مشغول همکاری هستم.

    * زیبا ترین خاطره ای که از جمعیت هلال احمر دارید:

    عبدالعلیان: زیباترین خاطره من از جمعیت همین روز اول ثبت نام من در جمعیت بواسطه ی آشنایی همسرم برای من رقم خورد، زیرا این اتفاق بی نظیر در زندگی من سبب شد که با گذشت زمان و فعالیت های بسیار در این سازمان جان بسیاری از هموطنان خود را نجات داده و این خود نیز بهترین و زیباترین خاطره از سازمان برایم می باشد.

    حکیم غیاثی: در کنار تمامی خاطره های زیبا و به یاد ماندنی دوره های آموزشی سازمان، اما سفر تفریحی – آموزشی یک روزه هلال احمر که به همراه تعداد زیادی از بانوان به استان گیلان و شهرستان زیبای ماسوله انجام شد، برایم خاطره انگیز ترین روز را در جمعیت هلال احمر فراهم آورد.

    * و اما تلخ ترین خاطره در جمعیت :

    عبدالعلیان: هر کسی که دچار کمترین آسیب و صدمه ای شود برایم تلخ ترین خاطره می تواند باشد، اما تلخ ترین خاطراتی که من در کنار تمامی حوادثی از قبیل سقوط از ارتفاع، غرق شدگی و تصادفات جاده ای که منجر به فوت یا قطع عضو شد، بحران سفید یا همان برف سنگین سال ۹۲ در شهرستان رامسر است که خسارت های حبران ناپذیری را به مردم وارد کرد، این حادثه نه برای من بلکه برای تمامی امدادگران و مردمان ساکن شهرستان بدلیل بی سابقه بودن این اتفاث بسیار سخت و دشوار بود و اگر اغراق نباشد باید به فعالیت های بی نظیر امدادگران شهرستان رامسر اشاره ای داشته باشم که در همان ساعات اولیه برای کمک رسانی به همنوعان در جمعیت حضور بعمل آوردند و در طول ده روز خدمت رسانی شاید کمتر از یک روز توانستند استراحت کنند که این جز عشق خدمت به هم نوع نام دیگری نمی توان برای این کار تعریف کرد و تلخی این حادثه زمانی ملموس تر شد که سازمان هواشناسی اعلام کرد که بارش برف بعد از گذشت ۲ روز همچنان ادامه دارد، زیرا به تبع آن مسلما ادامه قطعی برق، آب، گاز و تلفن در شهرستان ادامه پیدا می کرد و حال با اعلام این خبر کار بسیار دشوارتر از قبل شده بود زیرا در این زمان درک چنین حادثه ای برای همشهری هایمان و علی الخصوص برای ساکنان مردم مناطق ییلاقی و اشکورات قابل درک نبود چون تا به حال در تاریخ مردم این شهر چنین رخدادی به وقوع نپیوسته بود.

    در طول این مدت نیز امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان رامسر که انصافا با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کردند خدماتی از قبیل بازگشایی مسیرها، پارو کردن مسیر و سقوف، ارائه مایحتاج زندگی و وسایل گرمایشی و دیگر خدمات که همگی این فعالیتها برای کاستن رنج و مشکلات مردم بود، باید اشاره داشت که بسیار ستودنی و قابل تقدیر فراوان است و درضمن باید یادآور شد که ارتفاع برف در نقاطی از شهرستان به ۲ متر هم می رسید.

    حکیم غیاثی: تلخ ترین خاطره من از هلال احمر همین دورانی است که بدلیل شرایط خانواده و فرزندان کمتر می توانم در جمعیت حضور پبدا کنم، ولی به دلیل علاقه شدید من به این سازمان هر زمانی بستری از قبیل مراسمات مذهبی، اعیاد و برنامه های ابتکاری در جمعیت برپا و ایجاد شود، با تمام وجودم در برنامه ها حضور پیدا می کنم.

    * قبل و بعد از ورود به جمعیت، چه دیدگاهی به این نهاد مردمی داشتید:

    عبدالعلیان: من قبل از ورود به جمعیت همانطور که اشاره نمودم اطلاعات چندانی نداشتم و تنها دانستنی های من از طریق همسرم بدست می آمد ولی بعد از آشنایی و ثبت نام در جمعیت هلال احمر شهرستان رامسر آگاه شدم که این سازمان مردمی، توانمند و عاشق هدفی آن جز ارائه خدمت به مردم چیز دیگری نمی باشد.

    حکیم غیاثی: من نیز همانند همسرم قبل از ورود به جمعیت اطلاعات خاصی نداشتم اما پس از ورود به این سازمان مردمی متوجه گردیدم که کلیه اعضای جمعیت هلال احمر هدفشان کمک به دیگران و ارائه خدمت خالصانه به مردم می باشد.

    * برای افرادی که می خواهند فعالیتشان را با جمعیت هلال احمر آغاز نمایند چه پیشنهادی دارید:

    عبدالعلیان: به نظر من کسانی که می خواهند وارد این سازمان مردمی بشوند، باید قبل از هر چیزی عاشق کار و هدفشان باشند زیرا در بسیاری از اوقات مشاهده می شود که افرادی ادعا دارند که کار شما بسیار ساده و راحت می باشد اما وقتی از نزدیک با فعالیت و شرایط سازمان آشنا می شوند، نگاهشان کاملا عوض می شود و حتی با لمس و درک شرایط سازمان همیشه خود را برای بدترین شرایط ممکن آماده نگه می دارد و اینجا باید دوباره اشاره کنم که تنها فاکتور ماندن در جمعیت عاشق بودن در جهت کار و خدمت به مردم است.

    حکیم غیاثی: افرادی که واقعا دوست دارند که با این جمعیت همکاری داشته باشند، در گام نخست باید در سازمان ثبت نام بعمل آورد تا با وارد شدن به مجموعه آگاهی کسب کنند که اصلا می توانند رسالت و فعالیت های سازمان را یدک بکشند زیرا تنها راه بقاء و ماندن در یک سازمان مردمی بقول همسرم فاکتور عاشقی است.

    * حرف ناگفته…

    عبدالعلیان: از مسئولان محترم که همیشه با حمایت خود ما را دلگرم نگه داشته اند خواهشمندم که با دید وسیع و واقعی تری امدادگران را نظاره کنند زیرا این امدادگران کسانی هستند که با کمترین هزینه و امکانات و در بدترین شرایط کشور از جان و مال خود می گذرند تا مردم و کسانی که به آن ها مراجعه می کنند دچار کمترین آسیب و خدشه ای نشوند و مسئولان نیز با این نگاه شاید تواسته باشند گوشه ای از خدمات و فعالیت های آنان را جبران کنند و نیز در پایان از جناب آقای علیرضا شیروانی ریاست محترم جمعیت هلال احمر شهرستان رامسر ، هاتف باقر سلیمی معاون امداد شعبه ، وکارمندان محترم دیگر جمعیت بنام های آقایان رضا علینژاد ، مهران پروانه، منصور علیرضایی و ابوالقاسم جوربنیان کمال تشکر را بعمل آورم زیرا اگر وجود چنین مسئولانی در سطح کشور نباشد مطمئنا ما هم نمی توانیم چنین خدمات شایسته ای را به مردم ارائه نماییم.

    حکیم غیاثی: من نیز روی سخنم با مسئولان می باشد و تقاضا دارم که به کلیه نیروهای فداکار هلال احمر که واقعا از جان خود می گذرند و در بدترین شرایط خود را فدا می کنند، حمایت بهتر و مناسبتری انجام گردد تا با این گام توانسته باشیم باعث دلگرمی این خادمان همیشه در عرصه باشیم و من نیز در پایان از کسانی که با مدیریت توانمندشان توانستند چنین نیروهای عاشق و متخصصی را دور خود جمع نمایند کمال تشکر و قدردانی دارم.

    گزارشی از پوریا بابا دیلمی

    photo_2016-03-27_17-30-15 photo_2016-03-27_17-30-21 photo_2016-03-27_17-30-25 photo_2016-03-27_17-30-29