از بسیجیانی که اولین بار به راهیان نور رفتند تا هدیه تسبیحی که جوانی از رامسر را نمازخوان کرد

چاپ

به گزارش نیمه پر رامسر، خبرنگار اعزامی بسیج رسانه شهرستان رامسر به مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس در جنوب کشور که به همراه ۵۶۰ نفر از بسیجیان از این شهرستان عازم این مناطق شده است در گفتگوهایی از جانشین فرماندهی، بسیجیان و فرمانده هان حوزه های مقاومت گزارشی از حال هوای این روزهای کاروان های راهیان نور تهیه کرده است.

بر همین اساس سروان خمسیه جانشین فرمانده سپاه رامسر در گفتگو با خبرنگار بسیج رسانه رامسر ضمن ابراز خرسندی از سفر به این مناطق گفت: خدا را شاکریم این سعادت قسمت ما شد که یک بار دیگر به پایگاه عشق و ایثار قدم بگذاریم و در روزهای پایانی سال و آغاز سال جدید معنویت والایی را کسب کنیم.

وی افزود: استقبال خوب بسیجیان عزیز برای سفر به این مناطق از شهرستان رامسر با تاثیر از عنایت خداوند متعال و شهدای سرافراز شهرستان میسر شد و خدا را شاکریم از که توانستیم در سال جاری نیز بسیجیان نسل های دفاع مقدس و نسل جدید ره برای پیمان مجدد با شهدا به این مناطق اعزام کنیم.

وی اظهار کرد: کاروان راهیان نور شهرستان رامسر در ۷ اتوبوس خواهران و برادران راهی این سرزمین الهی و معنوی شدند که تمام تلاشمان را کردیم تا از این سفر به نحو احسن رزق معنوی خود را دریافت کنند.

جانشین فرمانده سپاه رامسر در ادامه بیان کرد: شهادت فقط به این معنا نیست که ما جان خود را از دست بدهیم بلکه باید از این باب در مسیری قدم برداریم که اقتدار راه خدا و راه عظمت دین خدا باشد.

سروان خمسه ای در پایان گفت: تا وقتی کفر هست مبارزه اسلام و کفر خواهد بود و همیشه پا برجاست که امروزه هم شاهد این مبارزه در منطقه و کشورهای اسلامی هستیم و جوانان بسیاری با عنوان مدافعان حرم در این راه به شهادت می رسند.

یاسر برجسته از فرماندهان یکی از حوزه های مقاومت بسیج رامسر نیز در گفتگو با خبرنگار بسیج رسانه رامسر اظهار داشت: به اعتقاد بنده همه ی کاروان ها و عزیزانی که در این منطقه و دیار میایند و با این فضای معنوی آشنا میشوند خودشان را بیمه میکنند برای سال آینده؛ یعنی یک سال کاری خود را پر از فضای معنوی می کنند.

وی افزود: ما باید از این مناطق، رشادت های شهیدان و رزمندگان درس بگیریم و زمانی که به شهر و محله خود برگشتیم برای بچه محل ها و دوستان خود از ا صحنه ها و غریبی های این سرزمین های پر نور تعریف کنیم.

برجسته در ادامه بیان کرد: هر کاروانی و هر فردی که به این مناطق می آید از طرف شهدا دعوت شده است و باید قدر این مهمانی را بدانیم.

وی در پایان گفت: دشمن بداند اگر خطایی کند همین بسیجی ها تا آخر مرز شهادت ایستاده اند.

خبرنگار اعزامی بسیج رسانه شهرستان رامسر در ادامه گفتگویی با امیر مقدم یکی از بسیجیان اعزامی به این مناطق داشت که این بسیجی در گفتگویی بیان کرد: امسال برای اولین بار به این مناطق در قالب کاروان های راهیان نور سفر می کنم و از صمیم قلبم می گویم که تا به امروز چنین حال و هوای معنوی و غریبی را تجربه نکرده بودم.

وی افزود: حضور و نظاره این مناطق که روزی جوانان و هم سن و سالان من در این خاکریزها برای دین و وطن خود می جنگیدند باعث شده است حقیقتاً تاثیرات روحی و معنوی با ارزشی را برایم داشت و من همه این ها را مدیون کارت دعوتی هستم که شهدا برایم ارسال کردند.

این بسیجی در ادامه تاکید کرد: این سفر معنوی و همراهی با دوستانم بسیار برایم خوشایند و با ارزش بود و به همه هم سن های خودم توصیه می کنم برای یک بار هم شده به این مناطق که روزی قدمگاه شهدا بود سفر کنند.

حسین زارع یکی دیگر از فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج رامسر در گفتگویی گفت: ما هرچه بگوییم در رابطه با این حال هوا تاثیر چندانی ندارد باید همه در این فضا باشند و این ارزش ها را ببینند.

وی افزود: توصیه می کنم جوانان و نوجوانان به این منطقه ها بیایند و ببینند تا زحمات، رشادت ها و ایثار های شهدا و رزمندگان را درک کنند.

در ادامه حسین کیا اشکوریان از فرماندهان حوزهای مقاومت رامسر نیز با اشاره به الگو گرفتن از زندگی شهدا بیان کرد: حال و هوای معنوی این مناطق را باید برای دوستان نیامده به این سفر روایت کنیم تا آنها نیز از نور الهی و سفره شهدا متنعم شوند.

وی افزود: ما سالهای گذشته می آمدیم و با چشم می دیدیم که دوستانی ظاهر مناسبی نداشتند یا پوششی اسلامی نداشتند، چه خواهر چه برادر؛ اما وقتی با این جو و با این حال و هوا با شهدا آشنا شدند متحول شدند و با خود و شهدا پیمان بستند که اصلاح شوند.

وی اظهار داشت: ما مدیون شهداییم و این آرامش و امنیت چیز کمی نیست که ما از شهدا داریم.

فرزاد ایمانی یکی دیگر از بسیجیان اعزامی به این مناطق از شهرستان رامسر در گفتگویی کوتاه گفت: به واسطه یکی از دوستانم از تاریخ اعزام کاروان راهیان نور با خبر شدم و تصمیم گرفتم تا برای اولین بار به مناطق جنگی و دفاع مقدس کشور بیایم.

وی افزود: حضور معنوی شهدا را در این مناطق حس می کنم و این حال و هوا برایم بسیار عجیب است.

وی با بیان اینکه این سفر از بهترین و بی نظیرترین سفرهایم است خاطر نشان کرد: هجمه گسترده دشمنان بر علیه فرهنگ معنوی و ارزشی کشور در حال حاضر از راه های مختلف انجام می شود و باید گفت که ما باید در مقابل این هجمه ها علاوه بر نشر و تبلیغ ارزش ها و معنویت های اسلامی خودمان باید خودمان را نیز با این سفر های پر برکت تقویت کنیم.

این بسیجی در پایان گفت: با توجه به این که در کارهای هنری و فرهنگی مشغول هستم ایجاد و اعزام کاروان های راهیان نور که در مرحله اول از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد را بسیار با ارزش و موجب تقویت روحیه و تقویت خلاء های فرهنگی جوانان می دانم.

خبرنگار اعزامی بسیج رسانه شهرستان رامسر در پایان این گزارش با ارسال مطلبی از سیر تحول معنوی و روحی یکی از افرادی که به این سفر اعزام شده بود گزارش داد: در این سفر حال و هوای یکی از جوانان ما را به خود معطوف کرد و می دیدیم که او چگونه مجذوب معنویت و غریبی این مناطق و قدمگاه شهدای این مرز و بوم شده است.

در روزهای پایانی که با هم صحبت می کردیم، گفت: تا قبل از سفر راهیان نور نمازهایم را همیشه نمیخواندم اما وقتی آمدم شلمچه را دیدم حالم عوض شد.

وی در ادامه گفت: اولش زیاد این چیزها را قبول نداشتم ولی الان درکشون میکنم و حالاست که فکر میکنم چطور این شهدا توانستند از همه چیزشان بگذرند و بخاطر دین و وطن جانشان را با شجاعت فدا کنند.

وی در بیان تحول و آن نقطه عطف سفرش در راهیان نور بیان کرد:  وقتی در این خاکریزها در حال خودم بودم یکی از بسیجی ها با لباس بسیجی آمد و یک تسبیح به من هدیه داد و همان موقع فهمیدم که این یک نشانه است و از همان لحظه به خود و شهدا قول دادم که راه شهدا را ادامه بدهم و حداقل نمازهایم را همیشه بخوانم.