متفکرین و اندیشمندان اسلامی در جهت تدوین معیارهای حقوق زنان در جوامع بشری کوشش کنند

چاپ

به گزارش نیمه پر رامسر، مجید قاسم کردی از فعالان فرهنگی و اجتماعی به مناسبت روز جهانی زنان در گفتگویی اظهار داشت: بررسی حقوق زن و تعیین جایگاه زنان در جامعه بدون شناخت حقوق عامه ی انسانها ممکن نیست.

زن با حفظ جایگاه خود بعنوان یک مادر باید به حقوق شهروندی و اجتماعی خود نیز بپردازد و در شرایطی که در پیش روی زنان جامعه ما قرار گرفته است این امر تنها در سایه علم، آگاهی بخشی و مطالعه و اندیشه موثر می افتد.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از نگاه با (فمنیسم) به نگرش ها و اظهار نظرهای افراطی اظهار داشت: بنا بر نظر استاد شهید مطهری زن و مرد دو ستاره اند در دو مدار مختلف که شرط سعادت هریک حرکت در مدار خویش است.

پرهیز از افراط وتفریط در حقوق زنان باعث کامیابی و رضایت حداکثری این قشر به اهداف و خواسته هایشان خواهد شد چرا که قرآن کریم با نگاهی برابر زنان و مردان را زینت و پوشش هم می نامد. بنابر این زنان بعنوان یکی از ارکان پدید آورنده در جامعه نیز باید بیش از پیش از حقوق خود مطلع شوند که در این راستا لزوم اطلاع رسانی دقیق کمیته های بانوان به حقوق حقه ی زنان و آموزش صحیح آن، تشکیل کارگروه های آموزشی، پژوهشی و تخصصی به جهت تدوین و تشریح و انتقال قوانین حقوق زنان باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

این کارشناس ارشد حقوق خصوصی خاطر نشان کرد: در حقوق ایران تلاشهای قابل توجهی در جهت افزایش عدالت در جامعه زنان صورت گرفته است تا جایگاه و نقش این اصل محکم در بنیان خانواده بیش از پیش مورد توجه و حفاظت قرار گیرد، بعنوان یک دانش آموخته حقوق متذکر میشوم شناخت حقوق زن در نهاد خانواده و همچنین اجتماع که جایگاه مهمی برای وی میباشد منوط به ارایه تعاریف جدید از مفاهیم متداول است که آن نیز به نوبه ی خود با نظام جامعه، مناسبات، روابط اجتماعی و ابزار تغییر جامعه مربوط می باشد.

در پایان امیدوارم مجامع و سازمانهای بین المللی بر این امر بیش از پیش توجه نموده و متفکرین و اندیشمندان اسلامی در جهت تدوین این معیارها و ارائه آن به جامعه بشری کوشش نمایند.

رامسرآنلاین/